106415
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 155)
Przesłanie tożsamościowe zapisane w tekstach literatury dziecięcej zawsze było w Polsce bardzo silnie eksponowane. Jest to jej rysem charakterystycznym, wielokrotnie podkreślanym przez badaczy takich jak Izabela Lewańska i inni. Podział na „swoje” i „obce” w niektórych okresach i tekstach był eksponowany tak silnie, że patrząc nań ze współczesnego punktu widzenia śmiało można powiedzieć, iż graniczył, a nawet wkraczał na obszar ksenofobii. Tak, ksenofobia była niewątpliwą cnotą swojego czasu. Obie te właściwości zresztą znajdują się na jakimś kontinuum, czego doświadczamy również w czasach nam współczesnych, przeżywając wątpliwości, jak zaszeregować poszczególne głosy w dyskusjach o historii czy dniu dzisiejszym. O tym, że kwalifikacja tych zjawisk zależy przede wszystkim od punktu widzenia, pouczają nas właśnie dzieje literatury Dwudziestolecia, historia jej oceny i recepcji, losów wydawniczych i czytelniczych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: My story-teller renewed : studies and essays on youth literature
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej