Łukaszyk Ewa (1972- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
F.6 Dorośli - Tańskiego
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(665)
Kochanowski Jan
(490)
Łukaszyk Ewa (1972- )
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Popławska Anna (filolożka)
(403)
Fabianowska Małgorzata
(335)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Zarawska Patrycja (1970- )
(302)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(300)
Trzeciak Weronika
(262)
Steel Danielle (1947- )
(261)
Krasicki Ignacy
(251)
Włodarczyk Barbara
(249)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(246)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(243)
Drewnowski Jacek (1974- )
(234)
Słowacki Juliusz
(233)
Roberts Nora (1950- )
(226)
Rzehak Wojciech (1967- )
(225)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(223)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(219)
Christie Agatha (1890-1976)
(218)
Zimnicka Iwona (1963- )
(212)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(207)
Goliński Zbigniew
(201)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(183)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Ławnicki Lucjan
(180)
Marciniakówna Anna
(175)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(167)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(162)
Shakespeare William (1564-1616)
(162)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Domańska Joanna (1970- )
(159)
Praca zbiorowa
(159)
Dumas Alexandre (1802-1870)
(154)
Prus Bolesław (1847-1912)
(154)
Kraszewski Józef Ignacy
(153)
Beaumont Émilie (1948- )
(152)
Szulc Andrzej
(152)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(148)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(147)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(147)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(146)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(142)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Prus Bolesław
(138)
King Stephen (1947- )
(137)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(134)
Mazan Maciejka
(131)
Rolando Bianka
(131)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(129)
Astley Neville
(128)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(127)
Siemianowski Roch (1950- )
(127)
Lange Antoni
(126)
Baker Mark (1959- )
(125)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(125)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(124)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(123)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(122)
Goscinny René (1926-1977)
(121)
Tuwim Julian (1894-1953)
(121)
Sandemo Margit (1924-2018)
(120)
Szal Marek
(120)
Fabisińska Liliana (1971- )
(118)
Kraśko Jan (1954- )
(116)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(116)
Głowińska Anita
(114)
Coben Harlan (1962- )
(113)
Mortka Marcin (1976- )
(113)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(113)
Christie Agatha (1890-1976). Herkules Poirot
(112)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(112)
Lenartowicz Teofil
(112)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(112)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(111)
Ross Tony (1938- )
(111)
Mróz Remigiusz (1987- )
(109)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(108)
Lien Merete (1952- )
(108)
Cieślik Donata
(107)
Drabik Wiesław (1956- )
(105)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Zarawska Patrycja
(105)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
francuski
(1)
Temat
Chrześcijaństwo
(2)
Herezje
(1)
Język francuski
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
1-100
(1)
101-200
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
401-500
(1)
Gatunek
Literatura grecka
(1)
Literatura łacińska
(1)
Opracowanie
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Historii Kościoła)
Publikacje ukazujące się w tej serii, adresowane są do wszystkich zainteresowanych dziejami chrześcijaństwa, a zwłaszcza do studentów i wykładowców historii oraz publicystów. Już od pierwszych lat chrześcijaństwa ścierały się różne poglądy na temat prawd wiary. Począwszy od edyktu Teodozjusza w 381 r., chrześcijaństwo stało się religią państwową, a odmienne od niego kulty zaczęły podlegać serii ograniczeń. Przestrzeganie prawd wiary, po oficjalnej chrystianizacji władzy, stało się sprawą publiczną, której najwyższym gwarantem był imperator. Instytucje świeckie, które wszakże - jako że wszelka forma władzy była uznawana za pochodzącą od Boga - nie mogły podchodzić obojętnie do problemu herezji. Ich szerzenie się było uważane za niebezpieczeństwo dla stabilności instytucji i ustanowionego porządku. Herezję interpretowano zatem jako zdradę boskiego majestatu i wiązano z nią karę przewidzianą dla zdrajców majestatu ziemskiego. Przynajmniej początkowo nie wiązało się to z tezami doktrynalnymi, jednak między IV a XII w. sobory dostrzegały w Kościele łacińskim nieustanne odżywanie form heretyckich, które były definiowane i osądzane. Stopniowo utwierdzał się autorytet i władza biskupa Rzymu, papieża. Przypadające biskupom zadanie rozpoznawania grup heretyckich i wskazywania władzom świeckim celem ich zwalczania stopniowo zostało skupione w rękach Kurii rzymskiej, decydującej o stosowanych metodach i instrumentach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 [Car], 2 [Car] Magazyn (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Pons : naucz się sam)
11 000 haseł i zwrotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.133.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80/81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Historii Kościoła)
Nazwa aut. przedm. pod tekstem.
Od początkowej irytacji i wstrętu do stopniowego uświadamiania sobie rzeczywistych problemów, i w końcu do oszołomienia i frustracji w obliczu nowej, całkowicie odwróconej sytuacji reakcje świata pogańskiego broniącego się przed chrześcijaństwem zdolnym wstrząsnąć posadami instytucjonalnymi świata rzymskiego, w którym próbowało ono znaleźć sobie miejsce pokazują w jaki sposób dominująca kultura tamtych czasów postrzegała chrześcijan: jako jednostki szalone i pozbawione rozumu, nosicieli absurdalnego wyznania. Od Pliniusza Młodszego, Swetoniusza, Epikteta, Marka Aureliusza, Celsusa, aż do Juliana Apostaty czy Ausoniusza i Rutyliusza cała seria świadectw, w których odbija się historyczny kontrast między chrześcijaństwem i kulturą klasyczną. Ścierają się ze sobą lógos i moría, rozum i szaleństwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej