Rzeczywistość wirtualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(28)
Forma i typ
Książki
(23)
Proza
(15)
Publikacje naukowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Filmy i seriale
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(12)
Wypożyczalnia Dziecięca
(3)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(7)
Wypożyczalnia Multimedialna
(5)
F.1 - Botaniczna
(5)
F.2 - Żeromskiego
(1)
F.4 Dzieci - Mickiewicza
(4)
F.5 Dorośli - Mickiewicza
(3)
F.6 Dorośli - Tańskiego
(2)
F.6 Dzieci - Tańskiego
(5)
F.7 - Zygmuntowska
(3)
Autor
Goździkowski Andrzej
(2)
Lu Marie (1984- )
(2)
Lu Marie (1984- ). Warcross
(2)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Bargiel Nina G
(1)
Bednarek Józef
(1)
Brady Dustin (1986- )
(1)
Brady Jesse
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Carr Adrian (1951- )
(1)
Doi Davis
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Seria uczuć
(1)
Elsberg Marc (1967- )
(1)
Foremniak Małgorzata (1967- )
(1)
Gudejko Jerzy (1958- )
(1)
Gustowski Wojciech
(1)
Górka Marek (politolog)
(1)
Hiiragi Mashiro (1984- )
(1)
Itô Kazunori (1954- )
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kamiya Yū (1984- )
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Kiszela Marcin (1981- )
(1)
Kowalski Władysław (1936-2017)
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Kubo Atsushi
(1)
Kędzierski Grzegorz (1949- )
(1)
Legramandi Francesco
(1)
Macios Karolina
(1)
Melaranci Elisabetta
(1)
Moss Marcel
(1)
Moss Marcel. Liceum Freuda
(1)
Oshii Mamoru (1951- )
(1)
Pearson Ridley (1953- )
(1)
Pearson Ridley (1953- ). Kingdom Keepers
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Pol Erick
(1)
Popczyński Marcin (1974- )
(1)
Przybyłek Marcin (1968- )
(1)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Salfo Federica
(1)
Scollon Bill
(1)
Skelly Jennifer
(1)
Sobczak Tomasz (1973- )
(1)
Stenstrum Jim
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Surma Jerzy
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Talko Leszek K
(1)
Turosz Mark (1970- )
(1)
Warda Małgorzata (1978- )
(1)
Whitty Monica T. (1969- )
(1)
Woźniak Grażyna
(1)
Świerkocki Maciej (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(26)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(23)
angielski
(3)
Odbiorca
Młodzież
(8)
14-17 lat
(5)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
6-8 lat
(2)
0-5 lat
(1)
18+
(1)
Dorośli
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Literatura amerykańska
(6)
Film amerykański
(1)
Film japoński
(1)
Film polski
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura japońska
(1)
Temat
Rodzina
(2438)
Kobieta
(2375)
Przyjaźń
(2043)
Relacje międzyludzkie
(1308)
Tajemnica
(1280)
Rzeczywistość wirtualna
(-)
Miłość
(1237)
II wojna światowa (1939-1945)
(1163)
Zwierzęta
(1020)
Rodzeństwo
(920)
Magia
(850)
Nastolatki
(782)
Zabójstwo
(726)
Relacja romantyczna
(679)
Małżeństwo
(677)
Dzieci
(649)
Psy
(644)
Dziewczęta
(634)
Sekrety rodzinne
(626)
Śledztwo i dochodzenie
(620)
Literatura polska
(605)
Żydzi
(529)
Boże Narodzenie
(524)
Policjanci
(515)
Uczucia
(514)
Uczniowie
(485)
Władcy
(481)
Życie codzienne
(479)
Koty
(465)
Polacy za granicą
(458)
Uprowadzenie
(450)
Trudne sytuacje życiowe
(449)
Osoby zaginione
(433)
Młodzież
(420)
Matki i córki
(417)
Przestępczość zorganizowana
(404)
Dziennikarze
(396)
Dojrzewanie
(389)
Lekarze
(389)
Wakacje
(370)
Ludzie a zwierzęta
(366)
Historia
(363)
Wybory życiowe
(362)
Język angielski
(359)
Arystokracja
(350)
Pisarze polscy
(343)
Język polski
(336)
Podróże
(334)
Poszukiwania zaginionych
(334)
Wojsko
(329)
Superbohaterowie
(316)
Zemsta
(309)
Śmierć
(309)
Prywatni detektywi
(302)
Zakochanie
(293)
Dziecko
(291)
Seryjni zabójcy
(283)
Humor
(281)
Kultura
(273)
Czarownice i czarownicy
(269)
Pisarze
(266)
Politycy
(265)
Polityka
(263)
Filozofia
(261)
Chłopcy
(260)
Sztuka
(257)
Ojcowie i córki
(254)
Walka dobra ze złem
(252)
Poezja polska
(251)
Samotność
(251)
Wychowanie w rodzinie
(251)
Duchy
(247)
Dziadkowie i wnuki
(242)
Sieroty
(241)
Mężczyzna
(233)
PRL
(233)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(229)
Polacy
(226)
Zdrada
(223)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(222)
Władza
(218)
Czarodzieje
(217)
Szlachta
(217)
Więźniowie obozów
(216)
Podróże w czasie
(215)
Samorealizacja
(214)
Duchowieństwo katolickie
(208)
Wsie
(208)
Odżywianie
(204)
Pomaganie
(204)
Chrześcijaństwo
(200)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(199)
Obyczaje i zwyczaje
(199)
Terroryzm
(196)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(195)
Szpiegostwo
(195)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(192)
Wojna 1939-1945 r.
(190)
Przedsiębiorstwo
(189)
Wojna
(188)
Holokaust
(185)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Powieść
(12)
Opracowanie
(5)
Science fiction
(4)
Fantastyka
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Powieść przygodowa
(2)
Thriller
(2)
Fantastyka naukowa
(1)
Film animowany
(1)
Komiks
(1)
Manga
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Romans
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Prezentowana monografia jest pracą interdyscyplinarną łączącą wiedzę pedagogiczną, psychologiczną oraz społeczną. Książka podejmuje w swych treściach nowy obszar, w dużej mierze nie rozpoznany na gruncie środowiska oświatowo-wychowawczego. W szczególności rodzice i nauczyciele nie mają świadomości bezpieczeństwa dzieci w cyberprzestrzeni. Nie potrafią diagnozować różnorodnych zagrożeń tam występujących i im przeciwstawiać. W publikacji przedstawione zostały przyczyny, objawy oraz skutki zagrożeń cyberprzestrzeni dla dzieci i młodzieży. Omówiono działania edukacyjne i profilaktyczne w środowiskach oświatowo-wychowawczych w tym obszarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Magazyn, 316 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 1 nieczynna - Inwentaryzacja zbiorów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Książka
W koszyku
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Magazyn, 316 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Uwięzieni w grze / Dustin Brady ; ilustracje Jesse Brady ; przekład Wojtek Cajgner. - Warszawa : Muza, 2023. - 159, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Przyjaciele, którzy niespodziewanie zostali uwięzieni w wirtualnej rzeczywistości gry, muszą szybko poznać jej zasady, żeby przetrwać i nie zostać w niej na zawsze! Jasse Rigsby nie znosi gier i tego całego wirtualnego świata. Jasne, są w nich plecaki odrzutowe, portale umożliwiające teleportację, poduszkowce, ukryte ostrza oraz nieograniczona liczba żyć. To go jednak nie bawi. Ale gdy pewnego dnia otrzymuje tajemniczo brzmiącego esemesa od swojego najlepszego kumpla Erica, maniaka gier, który totalnie odleciał na punkcie najnowszej produkcjizatytułowanej Pełna Moc,a następnie odkrywa, że Eric gdzieś nieoczekiwanie zniknął, zostawiwszy włączoną grę, postanawia spróbować. Klikając na kontrolerze przycisk potwierdzający chęć rozpoczęcia gry, Jesse nawet sobie nie wyobraża, w jakie tarapaty się wpakował. To, co miało być świetną rozrywką, przemienia się w śmiertelną pułapkę, a Jasse niespodziewanie przenosi się do wnętrza gry. Czy uda mu się odnaleźć w niej Erica? Jakie przygody, ale i niebezpieczeństwa czekają na nich po drugiej stronie ekranu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dz (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Film
DVD
W koszyku
(Kolekcja Scooby-Doo! ; 5)
Dodatek drukowany stanowi opakowanie i zawiera komentarz.
Opis z płyty i opakowania.
Scooby-Doo i jego przyjaciele próbują pojmać Wirusa Widmo, który w trakcie katastrofy przeniósł ich do gry video opartej na przygodach Brygady Detektywów. W trakcie pogoni za Wirusem pokonują dziesięć niewyobrażalnie trudnych poziomów gry i przemierzają czas od prehistorii do epoki lotów kosmicznych. Grupa przyjaciół wplątuje się także w zatarg z hordą wirtualnych złoczyńców pochodzących z najsłynniejszych przygód Brygady Detektywów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Z.F. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gra o miłość : tajemnice Bereniki / Katarzyna Droga. - Wydanie II, zmienione. - Warszawa : Zwierciadło, 2023. - 317, [3] strony ; 21 cm.
(Seria uczuć / Katarzyna Droga)
Poprzednie wydanie pt.: Gracze lubią emocje / Katia Wolska.
Berenika, zdolna graficzka, pracuje w gamedevie i tworzy przestrzenie gier komputerowych. Trochę tęskni za klasycznym malarstwem, ale nowy projekt wciąga ją całkowicie: zespół tworzy grę osadzoną w przeszłości Słowian, wśród postaci z podań i legend. Świat, w którym można mieć kilka istnień, zdobywać skarby i pokonywać zło. Kraina Wenetów powstaje w warszawskim wieżowcu i wymaga od swoich twórców odcięcia się od realnego świata... Prawdziwe życie też stawia swoje wyzwania: Berta kocha i jest kochana, ma narzeczonego i wspaniałych rodziców, szykuje się do ślubu, ale dręczy ją niepokój. Coś nie pozwala jej ułożyć spokojnie spraw i emocji. Z kim innym mieszka, kto inny pojawia się w snach i ratuje ja z opresji. Akcja gry i życia toczą się równolegle. Różnią je realia, postacie, ale marzenia i uczucia są takie same. W obu światach trzeba dokonywać wyborów i gra zawsze toczy się o miłość. W obu odkrywają się kolejne tajemnice. Najważniejsza z nich dotyczy narodzin Berty i największą niespodzianką jest dla niej samej. Na ile echa przeszłości mogą kształtować przyszłość? Który z tych światów jest prawdziwszy?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ROMANS (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Filia nr 1 nieczynna - Inwentaryzacja zbiorów
Audiobook
CD
W koszyku
Nazwa autora: Marcus Rafelsberger.
Londyn. Podczas pościgu zostaje zastrzelony młody chłopak. Cynthia Bonsanth, dziennikarka, próbuje wyjaśnić jego śmierć. Trop wiedzie do popularnej platformy internetowej Freemee, która specjalizuje się w gromadzeniu i analizowaniu danych, obiecując milionom swoich użytkowników lepsze, obfitujące w sukcesy życie. Jednak ktoś ostrzega stawiającą pierwsze kroki w wirtualnej rzeczywistości dziennikarkę przed Freemee i jej potęgą, a tym kimś jest Zero, jeden z najbardziej aktywnych użytkowników sieci. Im szersze kręgi zatacza dziennikarskie śledztwo, tym większe niebezpieczeństwo grozi Cynthii. Ale w świecie pełnym kamer, terminali płatniczych i smartfonów ucieczka okaże się niemożliwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z.A. (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
(Domowa Kolekcja)
Błędnie podano nazwę firmy producenckiej, właściwa: Diez Film.
Błędnie podano nazwisko producenta, właściwe: Atsushi Kubo.
Opis z etykiety płyty i z opakowania.
Wielka japońska produkcja science fiction z udziałem polskich gwiazd. Rzecz dzieje się w bliskiej przyszłości. Ludzie wchodzą w wirtualny świat gry komputerowej. Niektórzy działają w grupach zwanych "partiami". Ash jest wojowniczką działającą na własną rękę. Gra nie jest jednak bezpieczna. Czasami gracz kończy sesję śmiercią mózgową i do końca swych dni wegetuje pod opieką medyczną. Stawką jest klasa A. Pewnego dnia Ash dowiaduje się, że jej kochanek i towarzysz broni Murphy nie powrócił. Zawsze chciał być mistrzem. Ash chce odkryć co go pokonało...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z.F. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Doświadczenie autorów publikacji w zakresie cyberbezpieczeństwa umożliwia perspektywiczne spojrzenie z różnych stron na temat cyberprzestrzeni i czyhających tam niebezpieczeństw dla człowieka. Wielość poruszonych tematów pozwala poznać i zrozumieć współczesne i przyszłe wyzwania w tej dziedzinie. Książka wskazuje, że zarówno poszczególne rządy uzbrojone w najnowocześniejsza technologię, jak i specjalistów z cyberbezpieczeństwa, są tak samo podatne na zagrożenia i bezbronne jak zwykli użytkownicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja w mediach społecznościowych / Wojciech Gustowski. - Wydanie 2. - Gdynia : "Novae Res", copyright 2012. - 211, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
„Komunikacja w mediach społecznościowych” omawia fenomen social mediów oraz nowych form komunikowania, jakie wytworzyły się w procesie ich dynamicznego rozwoju. Obok naukowych teorii przedstawione zostały przykłady praktyczne, wyjęte wprost z tętniącego życiem wirtualnego świata. To w dużej mierze serwisy społecznościowe i skupione wokół nich e-społeczności budują potęgę internetu, tworząc silną dialogiczność, przejawiającą się w ciągłej zamianie ról nadawcy i odbiorcy. Wypełnianie przez internautów różnego rodzaju witryn społecznościowych treścią nie tylko buduje potężne repozytorium wiedzy, ale pozwala również na tworzenie nowych jakości w komunikowaniu. [z okładki]
„Komunikacja w mediach społecznościowych” omawia fenomen social mediów oraz nowych form komunikowania, jakie wytworzyły się w procesie ich dynamicznego rozwoju. Obok naukowych teorii przedstawione zostały przykłady praktyczne, wyjęte wprost z tętniącego życiem wirtualnego świata. To w dużej mierze serwisy społecznościowe i skupione wokół nich e-społeczności budują potęgę internetu, tworząc silną dialogiczność, przejawiającą się w ciągłej zamianie ról nadawcy i odbiorcy. Wypełnianie przez internautów różnego rodzaju witryn społecznościowych treścią nie tylko buduje potężne repozytorium wiedzy, ale pozwala również na tworzenie nowych jakości w komunikowaniu. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
No game no life. 1 / [Mashiro Hiiragi, Yuu Kamiya]. - Canada : Seven Seas Entertainment, 2013. - 10, [192] strony : ilustracje ; 18 cm.
The story of No Game, No Life centers around Sora and Shiro, a brother and sister who are brilliant (but unemployed) gamers whose Internet fame have spawned urban legends all over the Internet. One day, they are summoned by a boy named "God" to an alternate world. There, God has prohibited war and declared this to be a world where "everything is decided by games" - even national borders. Humanity has been driven back into one remaining city by the other races. Will Sora and Shiro, the good-for-nothing brother and sister, become the "Saviors of Humanity" on this alternate world?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81/ANG (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia internetu / Dariusz Jemielniak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019. - 232 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Ponieważ z Internetu korzystają miliardy osób, mamy współcześnie możliwość śledzenia siły wpływu nawet bardzo drobnych czynników, których normalnie nie dałoby się dostrzec – z racji zbyt małych prób. Możemy na przykład na podstawie zmienionych wzorców komunikacji on-line dość skutecznie estymować, że ktoś jest bezrobotny. Można też zaobserwować godzinne zmiany w nastroju populacji, porównywać reakcje na ból głowy czy alkohol w różnych kulturach na podstawie samej tylko analizy publicznych tweetów. Nawet surowe dane, jeśli opierają się na bardzo dużych próbach, mogą stanowić ciekawy punkt wyjścia do dalszych badań. Przykładowo jeden z najpopularniejszych serwisów pornograficznych na świecie i 22. pod względem popularności serwis w ogóle, Pornhub, publikuje co roku raport na temat wykorzystania witryny. [Fragment książki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Glow kids : how screen addiction is hijacking our kids - and how to break the trance" 2016
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym bohaterem książki jest nastoletni Rav, który nie do końca radzi sobie z otaczającą go rzeczywistością. Oczywiście ma to swoją poważną przyczynę. Chłopak został adoptowany wiele lat temu, ale pogodzenie się z przeszłością i czasem sprzed adopcji nie jest taką łatwą sprawą. Na każdym kroku napotyka trudności lub demony z dawnych lat, które przypominają mu o koszmarze, przez który przeszedł. Gdy zdaje się, że wszystkie sprawy powoli wracają na swoje miejsce, a chłopak odzyskuje równowagę, otrzymuje on list od swojego biologicznego ojca. Niezbyt udany prezent na osiemnaste urodziny, prawda? Wszystkie złe wydarzenia z czasów wczesnego dzieciństwa powracają ot, tak ze zdwojoną siłą. Na całe szczęście szybko okaże się, że Rav wcale nie jest z tym wszystkim sam.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MŁ (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Audiobook
CD
W koszyku
Ostatni prorok / Marcin Kiszela. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Genius Creations - Morgana Katarzyna Wolszczak, 2018. - 1 płyta audio (CD-mp3) (6 godz. 21 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm
Damian dorasta w latach dziewięćdziesiątych, spędzając czas na podwórku i w salonach gier. Po śmierci przyjaciela zaczyna miewać wizje, których się boi i których nie rozumie. Zamykając oczy, widzi opustoszały świat. Agata uciekła z małego rodzinnego miasteczka, by szukać szczęścia w Krakowie. Nie potrafi się jednak odnaleźć w realiach dużego miasta, jego zgiełk doprowadza ją na skraj załamania nerwowego. Jakby tego było mało, jej ukochany Damian twierdzi, że nadchodzi koniec świata. Ksawery, designer w branży elektronicznej rozrywki, przyjaźni się z Agatą i Damianem. Nie może jednak stanowić dla nich oparcia, gdyż głębokie uzależnienie od wirtualnej pornografii doprowadza go na skraj psychozy. Czy nadchodzi kres dni i świat stanie w obliczu zagłady? Czy może tylko każdy z nas żyje w piekle skrojonym na swoją miarę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Z.A. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9, 159.9 Magazyn (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Warcross / Marie Lu ; 1)
Cykl: (1.Warcross, 2.Dzika karta).
Świat oszalał na punkcie gry o nazwie Warcross, ale tylko jedna dziewczyna-hakerka ma dość odwagi, by zgłębić najmroczniejsze tajemnice gry. Dla milionów ludzi, którzy codziennie logują się do Warcrossa, nie jest on już tylko grą, lecz stał się sposobem na życie. Emika Chen, nastoletnia hakerka, stale boryka się z kłopotami finansowymi. Pracuje jako łowczyni nagród, namierza i wyłapuje graczy Warcrossa, którzy zaangażowali się w nielegalne zakłady. Licząc na szybki zarobek, Emika, włamuje się do meczu otwarcia Międzynarodowych Mistrzostw Warcrossa. Za sprawą usterki w programie, zostaje przeniesiona do świata gry i błyskawicznie staje się światową sensacją. Pewna, że wkrótce wyląduje w więzieniu, ku swemu zdziwieniu odkrywa, że kontaktu z nią szuka twórca gry, tajemniczy młody miliarder Hideo Tanaka, który pragnie złożyć jej propozycję nie do odrzucenia. Hideo poszukuje hakera, który w jego imieniu wystąpi jako szpieg w tegorocznych rozgrywkach Warcrossa i zlokalizuje lukę w systemie bezpieczeństwa. Ponieważ sprawa jest pilna, Emika zostaje błyskawicznie przetransportowana do Tokio, gdzie z dnia na dzień staje się gwiazdą i poznaje od środka świat sławy i wielkich pieniędzy, o którym dotychczas mogła tylko marzyć. Wkrótce śledztwo prowadzi ją na trop złowieszczego spisku, który może mieć kolosalne konsekwencje dla całego uniwersum Warcrossa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FAN (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warcross / Marie Lu ; 2)
Cykl: (1.Warcross, 2.Dzika karta).
Emika Chen ledwo uszła z życiem z Mistrzostw Warcrossa. Teraz, gdy zna prawdę stojącą za nowym algorytmem Neurołącza stworzonym przez Hideo, nie może już ufać jedynej osobie, której zawsze wierzyła i na którą zawsze liczyła. Zdeterminowani, by położyć kres ponurym planom Hideo, Emika i Phoenix Riders łączą siły, by odnaleźć nowe zagrożenie czające się na oświetlonych neonami ulicach Tokio. Ktoś wyznaczył nagrodę za głowę Emiki, a jej jedyną szansą na przeżycie są Zero i Czarne Płaszcze, jego bezwzględna ekipa. Wkrótce jednak Emika dowiaduje się, że Zero jest kimś więcej, niż mogłoby się wydawać – a jego ochrona ma swoją cenę. Jak daleko posunie się Emika, uwikłana w sieć zdrady i obawiająca się o przyszłość wolnej woli, by pokonać mężczyznę, którego kocha? [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. FAN (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bolek i Lolek znowu wpadli w tarapaty! Zuch, pies chłopców, zjada wszystko - od szynki poprzez kąpielówki aż po klapki. Nowa koleżanka - Zuza - wprowadza Bolka i Lolka w świat Minecrafta i w trójkę muszą zmierzyć się z pułapkami wirtualnej rzeczywistości. Na dodatek sąsiad okazuje się wampirem, a w tajemniczych okolicznościach znika Święty Mikołaj (ostatnie widziały go renifery w sklepie na stacji benzynowej)… Będzie się działo! Dobra zabawa gwarantowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Serie (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bolek i Lolek (1 egz.)
Filia nr 1 nieczynna - Inwentaryzacja zbiorów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Serie (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Książka
W koszyku
Wszyscy muszą zginąć / Marcel Moss. - Poznań : Wydawnictwo Filia, 2021. - 350, [1] strona ; 21 cm.
(Liceum Freuda / Marcel Moss ; 2)
(Mroczna Strona)
W prestiżowym warszawskim liceum dochodzi do krwawego ataku terrorystycznego. Zamaskowani sprawcy detonują ładunki wybuchowe i strzelają na oślep do przerażonych uczniów i pracowników. Jednym z zamachowców jest Błażej Dragiel, który popełnia samobójstwo na oczach swojej najlepszej przyjaciółki, Kai Almond. Nikt nie rozumie, dlaczego syn znanego biznesmena i filantropa posunął się do takiego okrucieństwa. Tymczasem w mediach rozpoczyna się nagonka na Kaję. Pod adresem dziewczyny padają oskarżenia o współorganizację zamachu. Zmagająca się z olbrzymim hejtem Kaja, próbuje za wszelką cenę poznać prawdę na temat tragedii i oczyścić się z zarzutów. Wkrótce jednak odkrywa, jak mało wiedziała na temat swojego przyjaciela... Komu tak bardzo zależy na tym, żeby pogrążyć Kaję? Jaki związek z zamachem ma nacjonalistyczna sekta, do której należy brat Błażeja? I czym jest gra Thunderworld, przez którą Błażej niemal całkowicie wyłączył się z prawdziwego życia?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. THRILLER PSYCHOLOGICZNY (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Filia nr 1 nieczynna - Inwentaryzacja zbiorów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 821.162.1-3 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Filia nieczynna (1-5 maja)
Książka
W koszyku
Disney After Dark / Ridley Pearson. - New York : Disney ; Hyperion Books, 2009. - [10], 324, [1] strona ; 21 cm.
(Kingdom Keepers / Ridley Pearson ; 1)
In this fantastical thriller, five young teens tapped as models for theme park "guides" find themselves pitted against Disney villains and witches that threaten both the future of Walt Disney World and the stability of the world outside its walls. Using a cutting-edge technology called DHI - which stands for both Disney Host Interactive and Daylight Hologram Imaging - Finn Whitman, an Orlando teen, and four other kids are transformed into hologram projections that guide guests through the park. The new technology turns out, however, to have unexpected effects that are both thrilling and scary. Soon Finn finds himself transported in his DHI form into the Magic Kingdom at night. Is it real? Is he dreaming? Finn's confusion only increases when he encounters Wayne, an elderly Imagineer who tells him that the park is in grave danger. Led by the scheming witch, Maleficent, a mysterious group of characters called the Overtakers is plotting to destroy Disney's beloved realm, and maybe more. This gripping high-tech tale will thrill every kid who has ever dreamed of sneaking into Walt Disney World after hours and wondered what happens at night, when the park is closed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81/ANG (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej