Sorting
Source
Katalog zbiorów
(15)
Form of Work
Gry i zabawki
(10)
Książki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Status
only on-site
(8)
available
(5)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(4)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(3)
Wypożyczalnia Młodzieżowa [podręczny]
(7)
Czytelnia Główna
(1)
Author
Kijanka Joanna
(3)
Szyma Rafał (1981- )
(3)
Lang Eric M. (1972- )
(2)
Piechaczek Łukasz
(2)
Simiński Maciej
(2)
Trzewiczek Ignacy
(2)
Święcicki Jan Maurycy
(2)
Bhattacharjee Sushrita
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Chiarvesio Andrea
(1)
Defoe Daniel (1661?-1731)
(1)
Dembek Matt
(1)
Eskridge Don
(1)
Francisco Luis
(1)
Garfield Richard
(1)
Guiton Edouardo
(1)
Horton Christopher
(1)
Jakimiec Aga
(1)
Kaźmierska Agata
(1)
Kulik Robert (1968- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Mazur Damian (gry planszowe)
(1)
Messuti Pablo
(1)
Oracz Michał (1975- )
(1)
Orzeł Joanna (historyczka)
(1)
Patsouras George
(1)
Pilipiuk Andrzej (1974- )
(1)
Pilipiuk Andrzej (1974- ). Oblicza Wędrowycza
(1)
Polouchine Igor (1969- )
(1)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(1)
Rosiński Grzegorz (1941- ). Thorgal
(1)
Smith Adrian (ilustrator)
(1)
Sundén Erik Andersson
(1)
Tomas Luis
(1)
Torres Régis (1982- )
(1)
Turini Marco (1973- )
(1)
Van Hamme Jean (1939- )
(1)
Vignaux Frédéric (1972- )
(1)
Worthington Travis
(1)
Łaski Andrzej (1962- )
(1)
Year
2020 - 2025
(13)
2010 - 2019
(1)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(14)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(14)
English
(1)
Audience Group
Młodzież
(10)
14-17 lat
(6)
9-13 lat
(5)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Ant-Man (postać fikcyjna)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Czarna Wdowa (postać fikcyjna)
(1)
Encyklopedie i słowniki
(1)
Historia
(1)
Hulk (postać fikcyjna)
(1)
Interwencja zbrojna w Afganistanie (2001)
(1)
Iron Man (postać fikcyjna)
(1)
Jakub Wędrowycz (postać fikcyjna)
(1)
Język angielski
(1)
Kapitan Ameryka (postać fikcyjna)
(1)
Kapitan Marvel (postać fikcyjna)
(1)
Koniec świata
(1)
Król Artur (postać legendarna)
(1)
Małpy
(1)
Mitologia skandynawska
(1)
Osa (postać fikcyjna)
(1)
Polityka
(1)
Potwory
(1)
Przyszłość
(1)
Red Skull (postać fikcyjna)
(1)
Robinson Crusoe (postać fikcyjna)
(1)
Rozwój technologii
(1)
Rycerze
(1)
Rycerze Okrągłego Stołu (postacie legendarne)
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Sarmatyzm
(1)
Siły specjalnego przeznaczenia
(1)
Siły stabilizacyjne w Iraku
(1)
Stosunki międzynarodowe
(1)
Superbohaterowie
(1)
Szlachta
(1)
Tajwańczycy
(1)
Thorgal (postać fikcyjna)
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Ultron (postać fikcyjna)
(1)
Wikingowie
(1)
Żołnierze
(1)
Subject: time
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Avalon (kraina mitologiczna)
(1)
Chiny
(1)
Midgard (kraina mitologiczna)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tajwan
(1)
Tokio (Japonia)
(1)
Walhalla (kraina mitologiczna)
(1)
Genre/Form
Gry i zabawy umysłowe
(10)
Gry planszowe
(10)
Fantastyka
(3)
Gry w karty
(3)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Reportaż
(1)
Domain
Hobby i czas wolny
(10)
Historia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
15 results Filter
Book
In basket
Świat na pewno się skończy. To przecież tylko kwestia czasu. Ludzie fantazjują o końcu świata od niemal samego jego początku. Jedna z najstarszych przepowiedni w tej sprawie pochodzi od Asyryjczyków – z tablic kamiennych datowanych na okres między 2800 a 2500 r p.n.e. Nie byli oni jednak pierwsi – kto wie, czy już żyjący dwa miliony lat temu homo habilis nie wzdychał ciężko z myślą „kiedyś to były czasy”, zastanawiając się nad kondycją świata zmierzającego nieuchronnie ku katastrofie. To książka o tym, jak świat może się skończyć. I jak kilka razy już prawie się skończył. O tym jak przygotować się do końca świata. Jak go przetrwać. A jeśli się nie da – gdzie najlepiej będzie go obserwować. Wojciech Brzeziński i Agata Kaźmierska – laureaci Grand Press Digital And Technology – w brawurowy sposób i z ogromną dawką humoru analizują możliwe scenariusze końca świata. Od zagrożeń płynących ku nam z kosmosu, epoki lodowcowe, przez superwulkany, pandemie, zombie, aż po przypadkowe stworzenie czarnej dziury, bunt robotów, czy… wyłączenie internetu. Jaki będzie nasz koniec?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 001 [Kaź] (1 egz.)
Book
In basket
Odludek : solitary soldier / Robert Kulik. - Warszawa : Port Arthur, 2020. - 1125, [3] strony : ilustracje ; 25 cm.
Na okładce: Ilustrowana powieść z przełomu XX i XXI w.
Fikcja Inspirowana Faktami
ODLUDEK. SOLITARY SOLDIER – powieść o chłopcu, który usiłował zostać żołnierzem, i człowieku, który przechodzi swoją drogę. Od zachwytu ideą przez obłęd odkrytego absurdu do gorzkiego smaku rozczarowania. Finał jednak nie jest oczywisty. Czy stąpając po śladach bohatera, błądząc z nim jego ścieżkami, Czytelnik dotrze do tego samego co on celu? Dojdzie do tych samych wniosków? Do nabycia: www.wydawnictwoportarthur.pl W powieści splatają się wątki wojenne z czasu interwencji w Iraku i Afganistanie z silnie zarysowanym motywem realiów sił specjalnych, a także obyczajowe i etnograficzne, w których sportretowano Polskę schyłku XX i początku XXI wieku. Tę prowincjonalną – z czułością drobiazgowego pejzażysty, i tę wielkoformatową – z zadumą nad jej kondycją. Przez główny nurt wydarzeń przeziera delikatnie tło historyczne. Pozbawione mocnych kotwic w warstwie faktograficznej nie przytłacza gąszczem szczegółów, lecz tworzy subtelny kontekst, dzięki któremu strumień akcji nabiera wyrazistości, naprowadza na nowe tropy i znaczenia. Nowatorska narracja tworzy siatkę intrygujących połączeń między elementami, które pozornie do siebie nie pasują. Czujność i przenikliwość to ratunek dla zagubionych. Układanka zdarzeń tworzy enigmatyczny wzór, który z biegiem czasu staje się coraz bardziej czytelny, by wreszcie pozwolić odkryć ukryty w nim kod. Losy bohatera stanowią oś, on sam zaś przygląda się sobie, dostrzegając coraz to nowe pęknięcia w swojej wewnętrznej konstrukcji. Pracowicie dążąc do ponownego złączenia oderwanych fragmentów, używa duchowego i mentalnego spoiwa, które sprawia, że niczym w japońskiej sztuce kintsugi – naprawy potłuczonych ceramicznych naczyń – rysy miast szpecić, stają się wartością. Za sprawą szlachetnych dodatków skaza zmienia się w walor. Czy zawsze? Powieść pulsuje dwoistością, niejednorodną naturą wszystkiego, co czasem z lenistwa lub z upodobania do prostych rozwiązań próbuje się sprowadzić do jednego wymiaru. Tymczasem wszystko ma drugie dno i swoją przeciwwagę.[lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. WOJ (1 egz.)
Book
In basket
Mała wyspa, wielka polityka. Tajwan – znajdujący się w centrum napiętych relacji między Chinami a USA, przez długi czas pomijany i nierozumiany – z impetem wkroczył na światową scenę polityczną i odgrywa na niej niezwykle istotną rolę. Dlaczego Tajwan jest tak ważny dla Chin? Czy konfliktu w Cieśninie Tajwańskiej można uniknąć? Jak Tajwańczycy postrzegają swoją tożsamość i przyszłość? Chris Horton stara się przybliżyć sytuację tego fascynującego kraju, będącego przykładem niezwykłej demokracji funkcjonującej w cieniu autorytarnego sąsiada. Wnikliwie przygląda się zarówno codziennemu życiu Tajwańczyków, jak i historii ich ojczyzny oraz politycznym zawirowaniom, z jakimi musi się ona zmagać. Pozwala dzięki temu zrozumieć dzisiejszą Azję i poznać źródła współczesnych konfliktów międzynarodowych. Zapewnia szeroką perspektywę na jedno z najważniejszych miejsc XXI wieku, w którym przecież lada chwila może się rozpocząć trzecia wojna światowa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 94(5) (1 egz.)
Book
In basket
My, Sarmaci : mity i rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej / Joanna Orzeł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Port, 2025. - 336 stron : ilustracje, fotografie, portrety ; 21 cm.
Rzeczpospolita od morza do morza. Spichlerz Europy. Husaria. Szlacheckie przywileje. Anarchia. Konstytucja 3 maja. Rozbiory. Historia Rzeczypospolitej Obojga Narodów pełna jest mitów i klisz. Dzięki tej książce poznasz uroki i trudy życia szlachcica-Sarmaty. Rzeczpospolita Obojga Narodów to z jednej strony ogromne i silne państwo powstrzymujące muzułmanów pod Wiedniem, a z drugiej kraj pogrążony w kryzysie, który znika z mapy na 123 lata. To miejsce niezwykłej tolerancji religijnej, a jednocześnie ksenofobii i megalomanii. Z politycznie konserwatywną szlachtą i próbami reformy państwa. Rosnące w XVI wieku w siłę państwo polsko-litewskie potrzebowało wielkiej opowieści sięgającej starożytności, dzięki której dorówna kraj zachodnioeuropejskim. Mit sarmacki mógł spełnić to zadanie. Z pomocą przyszedł Jan Długosz, który – korzystając z mapy starożytnego uczonego z Aleksandrii – połączył dwa mity: Sarmatów i Lecha. Z czasem sarmatyzm stał się obowiązującą ideologią kraju. W literaturze, sztuce i przestrzeni publicznej szlachta jest albo idealizowana (zwykle przedstawiana jako honorowi rycerze bez skazy) albo demonizowana (pyszni opoje i awanturnicy utożsamiający wszystkie siedem grzechów głównych naraz). Jak jednak wyglądała rzeczywistość szlachty Rzeczypospolitej? Skąd wzięły się obowiązujące mity? Jak kształcili się Sarmaci? Co jedli w szlacheckich folwarkach? Dlaczego strój szlachecki stał się synonimem polskości? I czy faktycznie trzema najczęstszymi przyczynami zgonów polskich szlachciców były Bóg, Honor, Ojczyzna? [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 94(438) (1 egz.)
Board game
In basket
Marvel United / autorzy gry: Eric M. Lang i Andrea Chiarvesio ; ilustracje Edouard Guiton ; [wersja polska: Zespół Portal Games]. - Edycja polska. - Knurów : Portal Games Sp. z o.o., copyright 2022. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x7 cm. + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 25 cm).
(Marvel)
Przewidywany czas rozgrywki około 40 min.
W pudełku: 7 figurek Bohaterów ; 3 figurki Łotrów ; 3 planszetki Łotrów ; 18 kart Zagrożenia (po 6 dla każdego Łotra) ; 84 karty Bohaterów (po 12 dla każdego Bohatera) ; 8 lokacji ; 1 plan misji ; 3 karty misji ; 3 karty wyzwań ; 36 kart Planu Łotra ; 156 żetonów: (36 żetonów zbira/cywila ; 6 żetonów zagrożenia ; 4 żetony nietykalności ; 57 żetonów akcji ; 35 żetonów zdrowia ; 18 żetonów kryzysu) ; 1 znacznik Łotra ; instrukcja.
Ludzkość ponownie staje na krawędzi zagłady! Red Skull, Ultron i Taskmaster marzą o władzy nad światem. Istnieje tylko jedna siła zdolna ich powstrzymać - superbohaterowie. Iron Man, Captain America, Black Widow i inni łączą swoje siły przeciwko wrogiej inwazji. Choć każdy z nich jest potężny, tylko razem mogą się przeciwstawić nadchodzącemu zagrożeniu. Muszą stworzyć drużynę i postępować bezbłędnie, gdyż nawet najmniejszy błąd przesądzić może o klęsce. Marvel United to kooperacyjna gra karciana Andrea Chiarvesio i Erica Langa (Cthulhu: Death May Die). W grze wcielimy się w superbohaterów znanych z komiksowego uniwersum Marvela, takich jak Iron Man, Hulk czy Ant-Man, walcząc z siejącymi zniszczenie Łotrami. W Marvel United każdy z graczy oraz Łotrów dysponuje własną talią. Zagrywane karty będą tworzyć oś fabularną, a gracze będą mogli korzystać nawzajem ze swoich kart, odnosząc zwycięstwo dzięki przemyślanej strategii oraz dobrej współpracy. Marvel United to szybka i dynamiczna rozgrywka, oferująca proste zasady i przystępny wariant solo. Rogrywkę upiększy dziesięć pięknie wykonanych figurek postaci ze świata Marvela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
(The Resistance)
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
W pudełku: 14 kart postaci ; 20 kart głosowania ; 10 kart misji ; 9 kart Lancelota ; 1 karta Pani Jeziora ; 15 żetonów ; 3 dwustronne plansze misji ; instrukcja.
Avalon to znana karciana gra imprezowa wykorzystującą mechanikę ukrytej tożsamości (hidden identity). Gra przenosi graczy do czasów legend arturiańskich, czasów kiedy mężni Rycerze Okrągłego Stołu stali na straży królestwa, a zdrajca Mordred ze wszystkich sił starał się obalić prawowitego monarchę. Dwie strony Stań po stronie Artura i wykryj wszystkich zdrajców. Albo wciel się rolę poplecznika Mordreda, by sabotować misje Rycerzy Okrągłego Stołu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Potwory w Tokio / autor gry: Richard Garfield ; [ilustracje inspirowane potworami Igora Polouchine'a: Régis Torres]. - Knurów : Portal Games, copyright 2022. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x7 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
W pudełku: 6 plansz potworów ; 1 plansza Tokio ; 6 czarnych kostek ; 66 kart ; 6 pionków potworów ; kostki energii ; 28 znaczników i 2 zielone kostki ; instrukcja.
W Potworach w Tokio wcielamy się w sześć zabawnych potworów walczących ze sobą o dominację nad stolicą Japonii. W pudełku znajdziemy takie osobistości jak Kraken, Giga Zaur, King Kong czy Cyber Kitty. Gra oparta jest na mechanice „walki o wzgórze” — potwór znajdujący się w Tokio jest atakowany przez wszystkie pozostałe, a jednocześnie musi się utrzymać tam jak najdłużej, aby zdobywać punkty zwycięstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Czółko / [projekt graficzny na podstawie projektu aplikacji: Aga Jakimiec, Rafał Szyma ; instrukcja: Łukasz Piechaczek, Matt Dembek]. - Knurów : Portal Games, copyright 2024. - 1 pudełko (118 kart) : karton, kolor ; 20x20x6 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 19 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
W pudełku: 4 talie po 50 kart, na każdej 2 hasła, co daje nam 100 haseł na kategorię ; 18 kart określających tryb rozgrywki ; instrukcja.
"Czółko" to znakomita i ponadczasowa gra towarzyska, tym razem w wersji karcianej! Świetnie sprawdzi się na różnego rodzaju imprezach i spotkaniach grupowych. "Czółko" skutecznie rozkręci każde towarzystwo! W grze tej występują cztery kategorie i aż piętnaście trybów rozgrywki. Wersja ta zaskoczy Was czymś specjalnym, bo twórcy przygotowali Wariant Bombowy! Kalambury to zabawa, która sprawdzi się w każdych okolicznościach. Towarzyszy jej mnóstwo frajdy, radości i śmiechu! Czółka należy wykorzystać jako planszę do gry. Reszta uczestników ma za zadanie podpowiedzieć Ci, co masz na czole! Gra "Czółko" angażuje mnóstwo aktywności. Wszystkie chwyty dozwolone! Można śpiewać, opowiadać i pokazywać na różne sposoby. Będziecie mogli doświadczyć niezapomnianych eksplozji śmiechu, dzięki regule bomby, czyli haseł zabronionych. Gra przeznaczona jest dla wszystkich powyżej dziesiątego roku życia. Będziecie świetnie się bawić w grupie zawierającej od dwóch do ośmiu osób.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Jakub Wędrowycz : Dziki samogon / pani autorka: Joanna Kijanka, na podstawie opowiadań Andrzeja Pilipiuka ; [ilustracje: Maciej Simiński, Andrzej Łaski ; rozwój gry: Ignacy Trzewiczek]. - Knurów : Portal Games, copyright 2022. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 20x20x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 19 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 45 minut.
W pudełku: 5 kart Postaci ; 60 kart przedmiotu (po 12 dla każdej z Postaci) ; 2 karty Przywódców (Drakula i Diabeł) ; 11 kart Ataku (5 kart Drakuli i 6 kart Diabła) ; 30 kart Poplecznika ; 1 karta Lokacji (Las Krzyży) ; 1 karta Przytułku (Remiza) ; 59 żetonów Życia ; 25 żetonów Pancerza ; 15 żetonów Flaszek ; 35 żetonów Nawiedzenia ; 10 żetonów Dezorientacji ; 1 żeton Pierwszego Gracza ; 1 Licznik Przywódcy ; Instrukcja.
Stało się! Pijak, zawadiaka, ale przede wszystkim pogromca potworów - Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy. Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! Jakub Wędrowycz: Dziki samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki, zainspirowana kultową serią książek Andrzeja Pilipiuka. W Jakubie Wędrowyczu połączycie siły i wspólnie staniecie przeciwko wynaturzonemu bestialstwu. Każdy z Was będzie wykorzystywał karty do wykonywania akcji swojej postaci, a inni gracze będą mogli je wspierać swoimi kartami. W zależności od wyboru postaci oraz przywódcy przeciwników rozgrywka przybierze zupełnie inną dynamikę. Wiele możliwych połączeń pomiędzy kartami zapewni Wam różnorodność dostępnych zdolności, a poziom trudności rozgrywki będziecie mogli ustalić wedle własnych preferencji. Walczcie z potworami, brońcie lokacji i zdobywajcie flaszki, bo to one dadzą Wam siły witalne!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Thorgal : gra planszowa / projekt gry: J. Kijanka, J. Maurycy ; fabuła R. Szyma ; okładka F. Vignaux ; [ilustracje Maciej Simiński]. - Knurów : Portal Games, copyright 2023. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x9 cm + instrukcja (31, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
(Thorgal)
Przewidywany czas rozgrywki 90-120 minut.
W pudełku: Atlas Przygód z 7 scenariuszami ; Księga Opowieści (103 str.) ; 7 plansz przygód ; 4 figurki bohaterów ; 4 trójwarstwowe plansze bohaterów ; 4 Karty umiejętności bohaterów ; 60 kart wydarzeń podzielonych na 6 tematycznych talii ; 14 kart terenu ; 32 karty przeciwników ; 43 karty akcji ; 30 kart przedmiotów ; 10 kart znaleziska ; 11 kart specjalnych ; 4 żetony akcji ; 111 kafelków polyomino ; 108 drewnianych znaczników zasobów ; 48 żetonów przeciwników ; 115 pozostałych znaczników i żetonów ; 12 kości ; plastikowy insert ; instrukcja.
Thorgal przenosi kultową postać z komiksów do świata gier planszowych w formie kooperacyjnej rozgrywki! Gracze, wcielając się w postaci Thorgala, Aricii, Jolana oraz Kriss stawią czoła siedmiu niezależnym przygodom. Każda z nich, trwająca między 90 a 120 minut, jest inspirowana historiami z komiksów i odbywa się na różnych, pięknie ilustrowanych mapach. Joanna Kijanka, Jan Maurycy i Rafał Szyma stworzyli grę, która zachęca do wielokrotnego przeżywania niezależnych scenariuszy, zapewniając bogate doświadczenie narracyjne bez elementów legacy, co pozwala na elastyczną zabawę w dowolnym składzie i kolejności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Blood rage / autor gry: Eric M. Lang ; ilustracje: Adrian Smith. - Edycja polska. - Knurów : Portal Games, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 31x31x11 cm + instrukcja (23, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
(Blood Rage)
Przewidywany czas rozgrywki 60-90 minut.
W pudełku: 49 plastikowych figurek ; 52 kolorowe podstawki ; 102 karty ; 36 żetonów ; 4 Znaczniki Chwały ; 4 Plansze Klanów ; 1 Plansza Walhalli ; 1 Plansza Epok ; 1 Plansza ; instrukcja.
Nadszedł Ragnarok, lecz jesteśmy wikingami! Nie ma czasu na rozpacz, to czas na chwałę! Nie boimy się śmierci, gdyż bitewna chwała zapewni nam wieczne miejsce w Walhalli u boku Odyna! W Blood Rage gracze kontrolują klany wikingów dążących do chwały przed apokaliptycznym końcem świata. Podczas gdy Ragnarok pochłania ląd, wikingowie robią to co umieją robić najlepiej - zabijać, plądrować i ginąć w epickich bitwach! Życie przemija, ale chwała jest wieczna! Jest wiele sposobów na zdobycie chwały wikinga. Można zaatakować i splądrować krainę z jej bogactw, zgnieść swych przeciwników w walce, wypełniać zadania lub zginąć! Gracze wyciągają karty przedstawiające dary bogów, które pomogą im w wypełnianiu zadań. Dary te oferują wiele strategii. Pomagają w bitwach, zapewniając chytre taktyki lub kary dla tych wojów, którzy będą w stanie pokonać twe wojska. Rozwijaj swój klan przez dodawanie kolejnych jednostek, umiejętności lub rekrutację bestii ze skandynawskiej mitologii!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Neuroshima hex! 3.0 / Michał Oracz. - Gliwice : Portal Games, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 30x30x8 cm + instrukcja (22 strony : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry 30 minut.
W pudełku: 1 plansza, 35 żetonów armii Molocha, 35 żetonów armii Posterunku, 35 żetonów armii Hegemonii, 35 żetonów armii Borgo, 24 znaczniki Ran, 8 znaczników Sztabów, 8 znaczników Sieci, 4 karty pomocy, 4 liczniki Obrażeń, 4 czyste żetony zapasowe, instrukcja. Zawartość dodatkowa: 55 kart Hexogłówek.
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwzględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu niezajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę. Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające, z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Wredna małpa / Erik Andersson Sundén ; [ilustracje: Sushrita Bhattacharjee ; tłumaczenie Damian Mazur]. - Knurów : Portal Games, copyright 2024. - 1 pudełko (95 kart) : karton, kolor ; 15x11x3 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 14 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
W pudełku: 72 karty Zwierząt ; 1 karta Złego Kotka ; 22 karty Fasolek ; instrukcja.
Wredna małpa to karciana gra, w której chodzi o pozbycie się swoich kart i zdobycie fasolek. Zaczynasz z kartami zarówno w ręce, jak i w zakrytym rzędzie na stole. Zagrywaj je i odpalaj efekty zwierzaków, by wpłynąć na rzędy kart i swoich rywali. Pozbądź się ich, zanim zrobią to przeciwnicy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
Board game
In basket
Robinson Crusoe : przygoda na przeklętej wyspie / gra autorstwa Ignacego Trzewiczka ; [wersja polska: Jan Maurycy, Joanna Kijanka]. - Edycja Gra Roku. - Knurów : Portal Games, copyright 2021. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (38, [2] strony : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 60-120 minut.
W pudełku: 55 kart [44x68mm] ; 11 kafelków wyspy ; 4 dwustronne karty scenariuszy ; 220 kart [58x88mm] ; 134 żetony ; 4 dwustronne karty postaci ; 30 naklejek ; 81 drewnianych znaczników ; 1 znacznik pierwszego gracza ; 12 kości ; 20 pionków ; 1 plansza ; instrukcja.
Robinson Crusoe: Przygoda na przeklętej wyspie to wielka gra Portalu. Tym razem porywamy was na bezludną wyspę i rzucamy w wir niezwykłych przygód, które przytrafią się grupie rozbitków! Będziecie budować szałas, palisadę, bronie, będziecie tworzyć przedmioty, będziecie starać się robić co w waszej mocy, by... by przetrwać. Będziecie szukać pożywienia, walczyć z bestiami, chronić się przed złą pogodą... Wciel się w rolę jednego z czterech członków załogi statku (kucharza, stolarza, odkrywcy lub żołnierza) i staw oko przygodzie. Użyj zdolności, by pomóc kompanom, przedyskutuj plan działania i wciel go w życie! Szukajcie skarbów. Odkrywajcie tajemnice wyspy. Realizujcie cele jednego z sześciu pasjonujących scenariuszy. Zacznijcie od budowy i podpalenia stosu drewna, by wezwać pomoc, a następnie przejdźcie do kolejnych przygód. Zostańcie egzorcystami na przeklętej wyspie. Zostańcie łowcami skarbów na wyspie wulkanów. Wcielcie się w rolę ratowników i uratujcie piękną damę, która utknęła na samotnej skale daleko od brzegu...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. GRY PLANSZOWE (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. Magazyn (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again