Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(90)
Forma i typ
Gry i zabawki
(84)
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(45)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia Dziecięca
(19)
Wypożyczalnia Dziecięca [podręczny]
(16)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(14)
Wypożyczalnia Młodzieżowa [podręczny]
(26)
F.1 [czyt.] - Botaniczna
(1)
F.4 Dzieci - Mickiewicza
(6)
F.4 [czyt. dzieci] - Mickiewicza
(1)
F.6 Dorośli - Tańskiego
(1)
F.6 Dzieci - Tańskiego
(3)
F.6 [czyt. dzieci] - Tańskiego
(5)
F.7 - Zygmuntowska
(8)
F.7 [czyt.] - Zygmuntowska
(1)
Autor
Bartkowicz Marek (1960- )
(4)
Batorska Beata
(4)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Miłuński Filip
(3)
O'Connor Rory
(3)
O'Connor Rory. Story Cubes
(3)
Szymanowicz Maciej
(3)
Coimbra Miguel
(2)
Collette Xavier
(2)
Delval Julien
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Michałowska Krystyna (1943- )
(2)
Quilliams Chris
(2)
Wrede Anja
(2)
Zeimet Jacques
(2)
Alspach Ted
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bayer Michael
(1)
Bogen Steffen
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Buonfino Aureliano
(1)
Bösch Holger
(1)
Canga C. B
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Drögemüller Jens
(1)
Dudek Marian
(1)
Dąbrowiecka Agnieszka
(1)
Ejsing Jesper
(1)
Erben Jakub
(1)
Faidutti Bruno (1961- )
(1)
Franz Klemens
(1)
Ghigini Giulia
(1)
Glonnegger Erwin
(1)
Hansen Bjarne
(1)
Hanušová Lenka
(1)
Hladík Roman
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Januszewski Andrzej (fotograf)
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Jerry J. A
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kaminski Winfred (1948- )
(1)
Kałuża Adam (1971- )
(1)
Keyaerts Philippe (1959- )
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Komorniczak Jarosław
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Korzeniewska Małgorzata
(1)
Kurek Krzysztof
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Launius Richard
(1)
Leacock Matt
(1)
Leacock Matt (1971- )
(1)
Little Jay
(1)
Madaj Karol (1980- )
(1)
Magnin Florence
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Maliszewski Piotr
(1)
Matłosz Michał
(1)
Menzel Michael
(1)
Mikša Petr
(1)
Miltenberger Klaus (1963- )
(1)
Międzik Tomasz
(1)
Moon Alan R
(1)
Mourier Jean-Louis (1962- )
(1)
Murmak Filip
(1)
Nocoń Jarosław
(1)
Nowacki Andrzej
(1)
Oracz Michał (1975- )
(1)
Ostertag Helge
(1)
Pijanowski Lech (1928-1974)
(1)
Pijanowski Wojciech (1951- )
(1)
Pätzke Anne
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Raimbault Christophe
(1)
Rieneck Michael
(1)
Rosenberg Uwe (1970- )
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Sarrett Peter
(1)
Schechtel Krzysztof
(1)
Silva Lorenzo
(1)
Silveira Gabriela
(1)
Skopnik Bernhard
(1)
Skowron Martyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Socha Piotr (1966- )
(1)
Sorrentino Lorenzo Tucci
(1)
Szweda Szymon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(89)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(58)
9-13 lat
(55)
6-8 lat
(51)
Młodzież
(46)
14-17 lat
(28)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Zabawa
(5)
Gry planszowe
(3)
Harcerze
(3)
Powstanie warszawskie (1944)
(3)
Geografia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(2)
Język polski
(2)
Nauka
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Przyroda
(2)
Skojarzenia (psychologia)
(2)
Szachy
(2)
Zabawki
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zawody sportowe
(2)
Zwierzęta
(2)
Alpinizm
(1)
Arystokracja
(1)
Barillé, Albert (1921-2009)
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Bogactwo
(1)
Celebryci
(1)
Chronologia
(1)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(1)
Czarodzieje
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Duchy
(1)
Dziki Zachód
(1)
Epidemie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Imperium
(1)
Kajko i Kokosz (postacie fikcyjne)
(1)
Kalambury
(1)
Kalendarz (rachuba czasu)
(1)
Krasnoludy
(1)
Kultura
(1)
Kupcy
(1)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(1)
Ludwik II (król Bawarii ; 1845-1886)
(1)
Magia
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Miesiące
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Myszy
(1)
Pająki
(1)
Pamięć
(1)
Pantomima
(1)
Pluszowy miś
(1)
Podróże
(1)
Pory roku
(1)
Postacie historyczne
(1)
Projektowanie
(1)
Reksio (postać fikcyjna)
(1)
Renesans
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rolnicy
(1)
Rozbój
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Samochody
(1)
Scrabble
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Strach
(1)
Strefa podmiejska
(1)
Sylaby
(1)
Symbole państwa
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Tydzień
(1)
Warcaby
(1)
Wiara
(1)
Wiedza
(1)
Wielbłąd
(1)
Wynalazki
(1)
Wyspa
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Władcy
(1)
Znaki graficzne
(1)
Znaki i sygnały drogowe
(1)
Średniowiecze
(1)
Żółwie
(1)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1939-1945
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Arkham (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
K2 (góra)
(1)
Kuba
(1)
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
(1)
Santiago de Cuba (Kuba)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(87)
Gry i zabawy umysłowe
(84)
Zagadki
(6)
Gry w karty
(5)
Fantasy
(3)
Układanki
(3)
Horror
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(82)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
90 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Nowe zagadki Smoka Obiboka / autor zagadek Marek Bartkowicz ; ilustracje Beata Batorska. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 pudełko ; ilustracje kolorowe ; 19 x 27 cm.
(Gry i Zabawy Smoka Obiboka)
Pudełko zawiera : 135 kart, 6 puzli. Liczba graczy 1-6.
Halo, halo! To znowu ja! Kto gry lubi, ten mnie zna, a kto zna mnie - dobrze wie, co znajduje się w tej grze. To znów zagadki - dla was zagadki, pisane wierszem zgrabnym i gładkim, ilustrowane piękne pytania. Zapraszam wszystkich do zgadywania! Gra zawiera 135 kart. Na każdej z nich z jednej strony znajduje się rymowana zagadka, a na odwrocie - kolorowa ilustracja - odpowiedź na zagadkę. Każde z grających dzieci otrzymuje małą planszę z wizerunkiem Obiboka - do oznaczania wyników. Gra otrzymała wyróżnienie w konkursie "Świat przyjazny dziecku" zorganizowanym przez KOPD (Komitet Ochrony Praw Dziecka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 796/799 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Pudełko zawiera : 135 kart, 6 puzli.
Halo, halo! To znowu ja! Kto gry lubi, ten mnie zna, a kto zna mnie - dobrze wie, co znajduje się w tej grze. To znów zagadki - dla was zagadki, pisane wierszem zgrabnym i gładkim, ilustrowane piękne pytania. Zapraszam wszystkich do zgadywania! Gra zawiera 135 kart. Na każdej z nich z jednej strony znajduje się rymowana zagadka, a na odwrocie - kolorowa ilustracja - odpowiedź na zagadkę. Każde z grających dzieci otrzymuje małą planszę z wizerunkiem Obiboka - do oznaczania wyników. Gra otrzymała wyróżnienie w konkursie "Świat przyjazny dziecku" zorganizowanym przez KOPD (Komitet Ochrony Praw Dziecka).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794/Dz (1 egz.)
Filia nr 1 nieczynna - Inwentaryzacja zbiorów
Gra planszowa
W koszyku
(Gry i Zabawy Smoka Obiboka)
Pudełko zawiera : 135 kart, 6 puzli.
Halo, halo! To znowu ja! Kto gry lubi, ten mnie zna, a kto zna mnie - dobrze wie, co znajduje się w tej grze. To znów zagadki - dla was zagadki, pisane wierszem zgrabnym i gładkim, ilustrowane piękne pytania. Zapraszam wszystkich do zgadywania! Gra zawiera 135 kart. Na każdej z nich z jednej strony znajduje się rymowana zagadka, a na odwrocie - kolorowa ilustracja - odpowiedź na zagadkę. Każde z grających dzieci otrzymuje małą planszę z wizerunkiem Obiboka - do oznaczania wyników. W nagrodę za prawidłowo rozwiązaną zagadkę dzieci otrzymują element puzzla.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Zagadki Smoka Obiboka / autor zagadek Marek Bartkowicz ; ilustracje Beata Batorska. - Warszawa : Granna, copyright 2013. - 1 pudełko ; ilustracje kolorowe ; 19 x 27 cm.
(Gry i Zabawy Smoka Obiboka)
Pudełko zawiera : 135 kart, 6 plansz, 36 żetonów.
Zwą mnie Obibok i jestem smokiem, lecz nie zabijam nikogo wzrokiem, nie zieję ogniem i nie przerażam, jak to się innym smokom przydarza. Nikt patrząc na mnie, nie krzyczy "rety!", bo we mnie drzemie dusza poety, bo ze mnie smojka przypadek rzadki, co wierszowane pisze zagadki. Gra ta: dostarcza doskonałej rozrywki, uczy logicznego myślenia, wzbogaca zasób słów dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 C (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Domek / Klemens Kalicki ; ilustracje Bartłomiej Kordowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, drewno, kolor ; 7x28x28 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm).
Czas gry: 30 minut.
W pudełku: (4 plansze gracza, tor dobierania kart, 60 kart pomieszczeń, 48 kart dodatków, 10 żetonów wyposażenia, 4 płytki pomocy, drewniany domek, notes, instrukcja)
W grze ty i pozostali gracze wcielicie się w rolę projektantów, którzy będą planować i rozbudowywać dom o kolejne pomieszczenia. Zdecydujecie, jakimi pokojami go wypełnicie, jaki wybrać kolor dachu oraz które dodatki znajdą się w środku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Zwierzak na zwierzaku / Klaus Miltenberger ; ilustracje Michael Bayer. - [Warszawa] : Haba, copyright 2005. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, drewno, kolor ; 22x22x5 cm + instrukcja w 6 językach (25 stron : ilustracje ; 21 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 29 kolorowych figurek zwierząt wykonanych z drewna ; jedna kolorowa kostka z różnymi symbolami ; instrukcja.
Zwierzęta chcą pokazać jak łatwo jest im zrobić piramidę z własnych ciał. Kto będzie w stanie postawić krokodyla na pingwinie a na nim węża a na samym czubku tukana? Cała zabawa polega na tym, aby ułożyć piramidę ze wszystkich swoich zwierzaczków - kto pierwszy pozbędzie się figurek, a przy tym nie przewróci budowli, ten wygrywa. Natomiast podstawą konstrukcji jest długaśny krokodyl! Każdy gracz otrzymuje zestaw 7 zwierząt, do którego zaliczają się: żółta małpka, biała owieczka, zielony wąż, pomarańczowy tukan, biało - czarny pingwin, brązowy jeżyk, zielona jaszczurka. Grę rozpoczyna ten, kto potrafi najdłużej ustać na jednej nodze - zupełnie jak flaming! Następnie zabawa toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jeżeli zdarzy się, że ktoś zburzy piramidę, gra wcale się nie kończy! Do puli takiego gracza trafiają po prostu dwa nowe zwierzaczki do ułożenia na piramidzie. Zwycięzca otrzymuje natomiast tytuł mistrza w układaniu zwierząt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Wojownicy podziemi / Lorenzo Silva, Aureliano Buonfino i Lorenzo Tucci Sorrentino ; ilustracje Giulia Ghigini ; tłumaczenie Krzysztof Wasyliszyn, Marian Dudek, Tomasz Międzik. - Bielsko-Biała : Lucrum Games, copyright 2014. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 45-60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Tarcza Walki złożona z 4 części ; 1 Znacznik skrzyni ; 1 Wieża ; 1 Znacznik drużyny ; 3 kości bohaterów ; 9 dodatkowych białych kości ; 1 Znacznik lidera ; 30 złotych monet ; 12 znaczników ran ; 5 znaczników mocy specjalnych ; 7 drewnianych znaczników zdrowia ; 53 karty ekwipunku ; 53 karty potworów ; 4 karty Władcy Podziemi ; 9 kart bohaterów ; 1 Karta zadawania obrażeń potworom ; 6 kart podziemi ; Instrukcja.
Czasy prawdziwych herosów przeminęły. Bezzębni szarlatani i zbóje bez szkoły wypełzli na umęczony świat i mydląc oczy ludziom historyjkami o bohaterstwie uwalniali naiwniaków... od ich ciężko zarobionego złota. Gdy te niepokojące wieści dotarły do uszu króla, ten zapłonął gniewem. Samozwańczy bohaterowie zostali wtrąceni do podziemi. Tam, pośród przerażających potworów i grozy wijącej się w ciemności, chcieli dowieść swej wartości. Najpewniej zaś mieli zginąć marnie. Być może Cię to zaskoczy, ale to właśnie Ty jesteś jednym z tych pseudobohaterów. Tadaaam! Wojownicy Podziemi to prawdopodobnie najzabawniejsza gra w jaką zagrasz. Łączy przygodę, zręczność i poczucie humoru. Zbierz parszywą kompanię. Razem przemierzycie lochy i stawicie czoła hordom pokracznych monstrów. W ogniu walki i w desperacji będziecie musieli umiejętnie wykorzystać swoje talenty i odwagę, by w jednym kawałku stanąć przed Władcą Podziemi. I tu będzie po was! Że co!? Że niby z łatwością dacie radę?! No to śmiało!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Duuuszki : Bądź szybki jak błyskawica! / Jacques Zeimet ; ilustracje Gabriela Silveira. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2014. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, drewno, kolor ; 20x20x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 20 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 5 drewnianych przedmiotów ; 60 kart ; instrukcja.
Gra planszowa „Duuuszki” to polska wersja językowa światowego bestsellera „Geistesblitz”. Niesamowicie emocjonująca gra imprezowa, w którą może grać jednocześnie nawet 8 osób! Jak grać w „Duuuszki”? To proste! Musisz być szybki jak błyskawica! Wylosuj kartę i złap odpowiedni przedmiot szybciej niż przeciwnicy. Powodzenia! Gra ma wyjątkowo proste zasady. Na stole znajduje się 5 różnych przedmiotów w 5 kolorach - biały duszek, czerwony fotel, niebieska książka, szara mysz i zielona butelka. Gracze szybko wykładają kolejne karty, z których każda przedstawia dwa z tych przedmiotów, ale niekoniecznie we właściwym kolorze. W zależności od sytuacji, gracze muszą jak najszybciej złapać właściwy przedmiot. Najszybszy gracz zdobywa kartę. Za pomyłkę niestety trzeba zapłacić - oddać jedną z wcześniej zdobytych kart. Wygrywa gracz, który zgromadzi najwięcej kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Dyrdymały maxi : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : F.H.U. "MULTIGRA", 2017. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x31x8 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
W pudełku: 1 dwustronna plansza ; 8 pionków ; 219 dwustronnych kart pytań ; 1 karta "Dyrdymały" ; 16 kart "Prawda" i "Fałsz" ; 1 tarcza ze strzałką ; 1 dzwonek ; instrukcja.
Na pudełku: To jest prawda! Oj nie!
Co wielbłąd nosi w garbie? Nie uwierzycie, ale wielbłąd nie nosi w nim wody: te garby, to tak naprawdę wystające kręgi! Czy potrafisz dobrze improwizować i masz bujną wyobraźnię? Daj się wyciągnąć w fascynującą grę, w której liczy się tylko wiedza, ale i umiejętność skutecznego podejścia i zmylenia przeciwnika. Na każdej z kart masz podane 3 odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawdziwa. To ty wybierasz, którą podasz na głos swoim rywalom, jako poprawną. Spróbuj zdezorientować swoich przeciwników, tak by nie odkryli, że opowiadasz im... dyrdymały!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Gorący ziemniak : party. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2017]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 31x30x8 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
Forma i typ
Odbiorca
Temat
Dziedzina i ujęcie
W pudełku: plansza, Gorący Ziemniak, 220 kart pytań, 12 pionków, duży bączek, mały bączek, dysk, instrukcja.
Na pudełku: Pyszna zabawa na każdą imprezę! Myśl, kojarz, rzucaj! Gra z aplikacją na smartfona!
Przezabawna gra rodzinna, sprawdzająca refleks. Myśl, kojarz, rzucaj i pozbądź się Gorącego Ziemniaka zanim się sparzysz! Rozłóż planszę i połóż ją na stole. Grę rozpoczyna najniższy z graczy biorąc pluszowego ziemniaka do ręki. Osoba siedząca po jego prawej stronie bierze do ręki pierwszą kartę z talii i czyta na głos pytanie. Następnie energicznie kręci bączkiem lub uruchamia aplikację do odmierzania czasu dostępną do pobrania na smartfona. Ten, kto trzyma ziemniaka musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie. Po udzieleniu odpowiedzi jak najszybciej przekazujemy ziemniaka osobie po naszej lewej stronie (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i ona również musi udzielić odpowiedzi na to samo pytanie. Ziemniak tak długo krąży pomiędzy graczami aż bączek odmierzający czas przestanie się kręcić lub aplikacja na telefonie pokaże stop. Wówczas osoba, która w tym momencie miała pluszowego ziemniaka w ręce spada o jedno pole na planszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Kalambury big : super gra i zabawa - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2013] - 1 pudełko ; 31x25x6 cm.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
W pudełku: 165 dwustronnych kart, 2 karty "kategoria", plansza, 4 pionki, kostka, 80 żetonów, 4 notesy, długopis, klepsydra, instrukcja.
Data wyd. wg: https://www.livreria.com
Na pudełku: Pokaż, narysuj, zgadnij. Wielkie emocje, wielkie zgadywanie.
W drużynowej grze ' Kalambury' wygrywa zespół, w którym gracze najlepiej potrafią przedstawić (za pomocą gestów lub rysunku) i najszybciej odgadnąć hasło wskazane na losowanej karcie. Gra skierowana jest jednocześnie do dzieci i dorosłych, może być pretekstem do świetnej, pełnej humoru i emocji zabawy rodzinnej. W tej grze zwyciężyć może każdy, ważny jest refleks i umiejętność kojarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Gry
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Kocham cię, Polsko! : gra towarzyska. - Warszawa : Granna, copyright 2009. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 37x25x7 cm. + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 21 cm).
W pudełku: plansza do gry, 90 kart, 28 żetonów, 4 kładki, 4 pionki, 4 podstawki do pionków, kostka, instrukcja, klepsydra.
Na okładce: Wielki sukces TVP 2.
Kocham Cię, Polsko! - to gra do stworzenia której inspiracją był program pod tym samym tytułem, nadawany przez telewizyjną Dwójkę. Znacie Państwo ten program? Lubicie go? Chcielibyście wziąć w nim udział? Teraz to możliwe. Zaproście rodzinę lub znajomych, rozłóżcie planszę i stwórzcie razem atmosferę studia telewizyjnego. Gra ta sprawdza się jako gra dla 2, 3 lub 4 graczy jak i jako zabawa zespołowa, w której może brać udział właściwie nieograniczona ilość osób. Reguły gry można traktować dosyć swobodnie. To raczej inspiracja dla własnej pomysłowości niż sztywne zasady. Wzorem mogą być konkurencje prezentowane w programie telewizyjnym. A to co najcenniejsze w tej grze to zestaw pytań dotyczących Polski. Polskiej historii i geografii, polskiej piosenki i polskiej kuchni. Polskiego filmu i polskiego sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Pająk Gubinoga. - Warszawa : Cobi, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x10 cm.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
W pudełku: 1 Pająk ; 4 zielone nogi pająka ; kapelusz pająka ; 16 nóg pająka do gry ; instrukcja ; 2 baterie AA.
Pająk tańczyć lubi, aż nogi gubi! Poznaj niezwykle kolorowego Pająka Gubinogę, który pozwoli Ci sprawdzić, jak szybki jesteś. Każdy z graczy ma po 4 kolorowe nogi pająka. Musi je jak najszybciej oddać właścicielowi, czyli pająkowi! To nie takie proste, bo pająk jest cały roztrzęsiony i gubi nogi jak szalony! Kto pierwszy przyczepi nogi pająkowi ten wygrywa! Gra ćwiczy sprawność motoryczną i koncentrację. Wspaniała, wesoła gra rodzinna!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Puzlino : Co pasuje? - Warszawa : Granna, copyright 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 19x19x4 cm.
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
W pudełku: 24 elementy, które tworzą 12 puzzli.
Gram sam - gra może być zabawką dla jednego dziecka.
W pudełku znajdują się 24 elementy, które tworzą 12 puzzli. Każdy obrazek ma swoją parę: parasol – kalosze, wiewiórka – orzechy, kura – jajko. Zadaniem graczy jest skompletowanie par. Gra ćwiczy spostrzegawczość i koncentrację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Szachy. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2018]. - 1 pudełko ; 25x25x6 cm. + instrukcja: 14 stron ; 15 cm.
W pudełku: jednostronna plansza, 32 sztuki drewnianych figurek, instrukcja.
Za formę wyjściową szachów uważa się pochodzącą z Indii grę CATURANGA. Udowodniono, że istniała już w V wieku n.e. Z Indii szachy przywędrowały do Persji i Arabii. Arabowie natomiast przywieźli ją do Syrii, Egiptu i Bizancjum. Stąd dotarła do Grecji i Włoch. Od IX w. szachy znane są już w całej Europie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. KP (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Wielki quiz o Polsce. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, [2013] - 1 pudełko : ilustracje kolorowe ; 31x30x8 cm.
Forma i typ
Temat
Dziedzina i ujęcie
W pudełku: 201 kart pytań i odpowiedzi, 6 x3 karty liter, 6 kart z nazwami działów, 6 pionków, kostka do gry, plansza, 80 żetonów, klepsydra, notes, kubek, kulka, katapulta, instrukcja.
Data wydania wg: https://www.livreria.com
Na pudełku: Gra, wiedza o Polsce, emocje, zabawa. 804 pytania. 2412 odpowiedzi.
Emocjonująca gra planszowa połączona z Quizem z wiedzy ogólnej o Polsce oraz ciekawostakami z różnych dziedzin kultury, przyrody, filmu oraz historii. Zestaw zawiera pytania, na które trzeba odpowiedzieć w trakcie gry po planszy. Gra zarówno dla młodzieży jak i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Das Spiele-Buch" 1988.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Cardline : zwierzęta / Frédéric Henry, ilustracje Gaël Lannurien, Nicolas Fructis & Xavier Collette ; tłumaczenie Remigiusz Bajor. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 blaszane pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 13x13x4 cm. + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 11 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 110 dwustronnych kart ; instrukcja.
Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe - krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb? Rozdajcie karty i ustalcie czy gracie "na wagę", "na czas życia" czy "na wielkość". Następnie każdy otrzymuje kilka kart, kładąc je przed sobą tak, że widzą tylko nazwę karty, ale nie wartości wymienionych cech. Teraz na środku stołu kładziecie losowe zwierzę, ale tak, by widzieć wartość wybranej cechy. Każdy z graczy po kolei wybiera jedno ze swoich zwierząt i stara się prawidłowo odgadnąć, czy jest ono większe / cięższe / żyjące dłużej od tego na stole (kładzie je po prawej stronie karty), czy nie (umieszcza swoją kartę po lewej stronie karty na stole). Jeśli jednak się pomyli, gracz odrzuca użytą kartę i ciągnie nową. Każdy następny gracz musi zdecydować między jakimi kartami umieścić swoje zwierzę - im dalej, tym zadanie trudniejsze, bo jest już coraz więcej kart na stole! Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Super Farmer / autor gry Karol Borsuk ; projekt graficzny i ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, 2014. - 1 pudełko : ilustracje kolorowe ; 26 x 26 x 8 cm.
Oryginalna gra powstała w 1943 r., na opakowaniu data 2007/11.
W pudełku: 4 plansze, 2 dwunastościenne kostki, 120 kartoników z obrazkami zwierząt (60 królików, 24 owce, 12 krów, 4 konie), 4 plastikowe małe psy, 4 plastikowe duże psy, instrukcja : 10 s.
Gra rodzinna dla 2-4 osób w wieku od 7 lat. Hodujesz zwierzęta, powiększasz stado, pomnażasz swój zysk! Gra została grą roku w Finlandii. Gra Super Farmer ma swoją fascynującą historię. Powstała w czasie II wojny światowej. Jej twórcą jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Reguły gry są wyjatkowe i jedyne w swoim rodzaju. Prawdopodobnie Profesor pierwszy raz na świecie zastosował w grze 12-ścienną kostkę. Super farmer to gra ekonomiczna, która uczy liczenia, przewidywania, planowania, a także kalkulowania ryzyka, czyli trenuje umiejętności bardzo dzisiaj potrzebne. Jesteś Super Farmerem, hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Ale musisz uważać! W okolicy grasują wilk i lis. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Cytadela : gra o średniowiecznym mieście, szlachcie i intrygach / Bruno Faidutti ; ilustracje Julien Delval, Florence Magnin, Jean-Louis Mourier, Jesper Ejsing, Bjarne Hansen. - Kraków : Galakta, copyright 2007. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 11x20x4 cm + instrukcja (18 stron : ilustracje ; 18 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 20-60 minut.
W pudełku: 80 kart dzielnic (66+14) ; 18 kart postaci ; 8 kart pomocy ; 30 żetonów złota ; 1 pionek korony ; instrukcja.
Cytadela to gra karciana przeznaczona dla 2 do 8 graczy. Motywem przewodnim gry jest budowanie średniowiecznego miasta, jednak każdy z graczy ma w tym swój własny cel, więc w czasie budowy musi używać różnych sztuczek, by to właśnie on zdobył najwięcej korzyści w zbudowanym mieście. Polska edycja zawiera 10 dodatkowych kart z nowymi lokacjami oraz postaciami z dodatku Dark City Expansion.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej