Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(90)
Forma i typ
Gry i zabawki
(84)
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(45)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia Dziecięca
(19)
Wypożyczalnia Dziecięca [podręczny]
(16)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(14)
Wypożyczalnia Młodzieżowa [podręczny]
(26)
F.1 [czyt.] - Botaniczna
(1)
F.4 Dzieci - Mickiewicza
(6)
F.4 [czyt. dzieci] - Mickiewicza
(1)
F.6 Dorośli - Tańskiego
(1)
F.6 Dzieci - Tańskiego
(3)
F.6 [czyt. dzieci] - Tańskiego
(5)
F.7 - Zygmuntowska
(8)
F.7 [czyt.] - Zygmuntowska
(1)
Autor
Bartkowicz Marek (1960- )
(4)
Batorska Beata
(4)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Miłuński Filip
(3)
O'Connor Rory
(3)
O'Connor Rory. Story Cubes
(3)
Szymanowicz Maciej
(3)
Coimbra Miguel
(2)
Collette Xavier
(2)
Delval Julien
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Michałowska Krystyna (1943- )
(2)
Quilliams Chris
(2)
Wrede Anja
(2)
Zeimet Jacques
(2)
Alspach Ted
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bayer Michael
(1)
Bogen Steffen
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Buonfino Aureliano
(1)
Bösch Holger
(1)
Canga C. B
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Drögemüller Jens
(1)
Dudek Marian
(1)
Dąbrowiecka Agnieszka
(1)
Ejsing Jesper
(1)
Erben Jakub
(1)
Faidutti Bruno (1961- )
(1)
Franz Klemens
(1)
Ghigini Giulia
(1)
Glonnegger Erwin
(1)
Hansen Bjarne
(1)
Hanušová Lenka
(1)
Hladík Roman
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Januszewski Andrzej (fotograf)
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Jerry J. A
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kaminski Winfred (1948- )
(1)
Kałuża Adam (1971- )
(1)
Keyaerts Philippe (1959- )
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Komorniczak Jarosław
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Korzeniewska Małgorzata
(1)
Kurek Krzysztof
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Launius Richard
(1)
Leacock Matt
(1)
Leacock Matt (1971- )
(1)
Little Jay
(1)
Madaj Karol (1980- )
(1)
Magnin Florence
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Maliszewski Piotr
(1)
Matłosz Michał
(1)
Menzel Michael
(1)
Mikša Petr
(1)
Miltenberger Klaus (1963- )
(1)
Międzik Tomasz
(1)
Moon Alan R
(1)
Mourier Jean-Louis (1962- )
(1)
Murmak Filip
(1)
Nocoń Jarosław
(1)
Nowacki Andrzej
(1)
Oracz Michał (1975- )
(1)
Ostertag Helge
(1)
Pijanowski Lech (1928-1974)
(1)
Pijanowski Wojciech (1951- )
(1)
Pätzke Anne
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Raimbault Christophe
(1)
Rieneck Michael
(1)
Rosenberg Uwe (1970- )
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Sarrett Peter
(1)
Schechtel Krzysztof
(1)
Silva Lorenzo
(1)
Silveira Gabriela
(1)
Skopnik Bernhard
(1)
Skowron Martyna
(1)
Skwark Dorota
(1)
Socha Piotr (1966- )
(1)
Sorrentino Lorenzo Tucci
(1)
Szweda Szymon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(84)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(89)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(58)
9-13 lat
(55)
6-8 lat
(51)
Młodzież
(46)
14-17 lat
(28)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Zabawa
(5)
Gry planszowe
(3)
Harcerze
(3)
Powstanie warszawskie (1944)
(3)
Geografia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(2)
Język polski
(2)
Nauka
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Przyroda
(2)
Skojarzenia (psychologia)
(2)
Szachy
(2)
Zabawki
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zawody sportowe
(2)
Zwierzęta
(2)
Alpinizm
(1)
Arystokracja
(1)
Barillé, Albert (1921-2009)
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Bogactwo
(1)
Celebryci
(1)
Chronologia
(1)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(1)
Czarodzieje
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Duchy
(1)
Dziki Zachód
(1)
Epidemie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Imperium
(1)
Kajko i Kokosz (postacie fikcyjne)
(1)
Kalambury
(1)
Kalendarz (rachuba czasu)
(1)
Krasnoludy
(1)
Kultura
(1)
Kupcy
(1)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(1)
Ludwik II (król Bawarii ; 1845-1886)
(1)
Magia
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Miesiące
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Myszy
(1)
Pająki
(1)
Pamięć
(1)
Pantomima
(1)
Pluszowy miś
(1)
Podróże
(1)
Pory roku
(1)
Postacie historyczne
(1)
Projektowanie
(1)
Reksio (postać fikcyjna)
(1)
Renesans
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rolnicy
(1)
Rozbój
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Samochody
(1)
Scrabble
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Strach
(1)
Strefa podmiejska
(1)
Sylaby
(1)
Symbole państwa
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Tydzień
(1)
Warcaby
(1)
Wiara
(1)
Wiedza
(1)
Wielbłąd
(1)
Wynalazki
(1)
Wyspa
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Władcy
(1)
Znaki graficzne
(1)
Znaki i sygnały drogowe
(1)
Średniowiecze
(1)
Żółwie
(1)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1939-1945
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Arkham (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
K2 (góra)
(1)
Kuba
(1)
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
(1)
Santiago de Cuba (Kuba)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(87)
Gry i zabawy umysłowe
(84)
Zagadki
(6)
Gry w karty
(5)
Fantasy
(3)
Układanki
(3)
Horror
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(82)
Edukacja i pedagogika
(4)
Językoznawstwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
90 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Party time : Wielki zakład / autor grafiki Lucie Šárová ; osoby, które pomagały przy tworzeniu gry Lenka Hanušová oraz Jakub Erben. - Kraków : Albi Polska, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 25x25x6 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 23 cm).
Przewidywany czas rozgrywki od 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: dwustronna plansza w kształcie ruletki ; 6 żetonów zakładów ; 6 figurek ; plastelinę ; klepsydrę ; 249 kart z 1494 zadaniami ; instrukcja.
Party Time - Wielki Zakład to kontynuacja gry Party Alias, którą pokochało wielu z Was. Nie jest to dodatek, tylko samodzielna gra. W Wielkim Zakładzie będziecie mogli zakładać się z drużyną przeciwników o to, że nie dadzą rady wykonać zadania, które dla nich wybierzecie. Zadania słowne sprawdzą Wasz zasób słów oraz pamięć, twórcze - pozwolą pochwalić się artystyczną duszą. Dzięki zadaniom ruchowym rozruszacie swoje ciała i umysły. W tej grze będziecie zarówno triumfować, jak i ponosić porażki, ale przede wszystkim będziecie się doskonale bawić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Carcassonne : Star Wars / Klaus-Jürgen Wrede. - Kraków : Bard Centrum Gier, copyright 2016. - 1 gra (76 płytek, 3 czerwone kostki, 3 zielone kostki, 30 pionków, 5 kart postaci) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 28x19x7 cm + instrukcja (24 s. : il. ; 27 cm).
GRA PLANSZOWA. Dobrze znane zasady Carcassonne zostały odrobinę zmienione, aby dostosować rozgrywkę do świata gwiezdnych wojen. Gracz może stanąć po stronie Imperium lub Rebelii i włączyć się do walki o dominację w odległej galaktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Kajko i Kokosz : przygody wojów / autor reguł gry Reiner Knizia. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2015. - 1 gra (70 kart, karta bonusowa Dusigrosz, 12 postaci) : karton, kolor ; w pudełku 4x14x14 cm + instrukcja (3, [1] strona : ilustracje ; 13 cm).
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry 20 minut.
Najnowsza gra o przygodach Kajka i Kokosza! Bohaterowie wyruszają z Mirmiłowa, by przeżyć wspaniałe przygody. Będą chcieli wrócić do swojego grodu z cennymi przedmiotami. Po drodze muszą uważać na wikingów oraz zbójcerzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Pandemia / Matt Leacock ; grafika Chris Quilliams ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x31x5 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Na pudełku: Czy potraficie ocalić ludzkość?
Przewidywany czas rozgrywki 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Plansza ; 7 kart postaci ; 7 pionków graczy ; 59 kart gry ; 4 karty pomocnicze ; 48 kart infekcji ; 96 znaczników chorób ; 4 znaczniki lekarstw ; 1 znacznik poziomu zachorowań ; 1 znacznik rozprzestrzeniania się chorób ; 6 stacji badawczych ; karty pomocy ; instrukcja.
GRA KOOPERACYJNA. Cztery choroby wydostały się na świat i przed drużyną specjalistów w różnych dziedzinach stanęło zadanie odnalezienia szczepionek na te epidemie, zanim ludzkość zostanie unicestwiona. Gracze muszą współpracować ze sobą, wykorzystując silne strony swych postaci i dobrze planować strategię, jaką wykorzystają, by pozbyć się chorób, zanim w serii coraz gwałtowniejszych epidemii opanują one cały świat. Na przykład Specjalista Operacyjny potrafi budować laboratoria badawcze, potrzebne do tego, by wynajdywać szczepionki na choroby. Naukowiec potrzebuje tylko 4 kart konkretnej choroby, by ją wyleczyć, zamiast zwyczajowych 5. Choroby rozprzestrzeniają się jednak przerażająco szybko, zaś czas ucieka. Drużyna musi jednocześnie starać się powstrzymywać napór epidemii na dotkniętych nimi obszarach oraz wynajdywać szczepionki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Colt Express / Christophe Raimbault ; ilustracje Jordi Valbuena. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 40 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: instrukcja ; 132 karty ; 26 żetonów ; 10 elementów terenu ; 6 wagonów (do złożenia) ; 6 pionków bandytów ; pionek szeryfa ; lokomotywa (do złożenia).
W grze Colt Express wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund. Każda Runda składa się z 2 faz: Faza 1: Planowanie! Każdy z graczy zagrywa od 2 do 5 kart na jeden stos, rewersem do góry lub na dół, w zależności od rundy. Gracz zamiast zagrania karty może dociągnąć 3 karty z swojej talii. Faza 2: Napad! Karty są rozgrywane w kolejności ich położenia, z groźbą niepowodzenia w realizacji planów. Nie zawsze uda się przewidzieć ruchy przeciwników i zapamiętać co samemu się uknuło...! Rozgrywka się toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Pociąg ma tyle wagonów ile jest osób grających, każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Santiago de Cuba / Michael Rieneck, ilustracje Michael Menzel ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo LACERTA, copyright 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 19x28x7 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 26 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 40-60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku : plansza do gry ; 4 parawany ; 12 żetonów budynków ; 9 żetonów Kubańczyków ; 4 pionki graczy ; 12 żetonów własności ; 5 specjalnych kości ; 48 znaczników dóbr ; 60 żetonów punktów zwycięstwa ; 36 żetonów peso ; 1 znacznik samochodu ; 1 żeton statku ; 1 znacznik wartości ; instrukcja.
Witaj w Santiago! Warkot starych samochodów miesza się tu z odgłosami tłumu i ulicznego handlu. W porcie panuje ruch. Statki towarowe to przypływają, to odpływają. Zapotrzebowanie na lokalne produkty, takie jak egzotyczne owoce, cukier, rum, tytoń i cygara jest ciągłe, aczkolwiek nieprzewidywalne. Na twojej wizytówce napisano "Pośrednik handlowy". W rzeczywistości jesteś jednak tylko domokrążcą o podejrzanej reputacji, organizującym kontrakty z lokalnymi handlarzami oraz przekupnymi urzędnikami. Wszystko po to, aby zarobić na życie wypełniając kontrakty handlowe i ładując towary na wszechobecne statki. Twoja zdolność do nabywania dóbr jest warta tyle, ile twoje powiązania i kontakty. Jeśli potrafisz najlepiej dostosowywać się do szybko pojawiających się i znikających okazji, jeśli zainwestujesz swoje ograniczone fundusze w sposób lepszy niż twoi konkurenci na rynku, wygrasz. Dostępność dóbr, jak i zapotrzebowanie na nie, dynamicznie się zmieniają. Podobnie jest z twoimi lokalnymi kontaktami. W każdej rozgrywce czekają cię nowe, taktyczne wyzwania w tętniącym życiem świecie Karaibów - w mieście "Santiago de Cuba".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Star wars : X-Wing : gra figurkowa / Jay Little ; tłumaczenie Michał Walczak-Ślusarczyk. - Kraków : Wydawnictwo Galakta ; Fantasy Flight Games, copyright 2016. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x5 cm. + 3 instrukcje (16, 24, 4 strony : ilustracje ; 23 cm).
Na podstawie filmu Gwiezdne Wojny : Przebudzenie mocy.
Przewidywany czas rozgrywki 30-45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: -2 plastikowe pomalowane myśliwce TIE Najwyższego Porządku -1 plastikowy pomalowany X-wing Ruchu oporu -3 plastikowe podstawki -6 plastikowych kolumn -8 żetonów statków -1 żeton inicjatywy -3 wskaźniki manewrów -11 wzorników manewrów -4 żetony uników -4 żetony skupienia -6 żetonów asteroid -6 żetonów namierzonego celu -7 żetonów osłon -3 żetony stresu -5 żetonów satelitów -6 żetonów min -34 różne żetony -13 kart statków -33 karty uszkodzeń -5 kart rozwinięć -1 linijka zasięgu -3 kości ataku -3 kości obrony -1 zasady wprowadzające -1 kompletna księga zasad -1 księga misji.
X-Wing: Przebudzenie Mocy - Zestaw Podstawowy. Dawno, dawno temu w odległej galaktyce… Nastały niespokojne czasy. Wraz ze wzrostem wpływów Najwyższego Porządku, galaktykę ogarnia coraz większy niepokój. Jednak dzięki bohaterskim siłom Ruchu oporu, płomień nadziei nadal się tli. Odważni bohaterowie muszą przebudzić drzemiącą w nich siłę i umiejętności, które będą im potrzebne w walce z mroczną potęgą wroga. X-Wing to szybka, taktyczna gra, osadzona w uniwersum Star Wars. W trakcie rozgrywki gracze kontrolują gwiezdne myśliwce Ruchu oporu albo Najwyższego Porządku, wybierają pilotów, którzy zasiądą za ich sterami, wyposażają je w specjalną broń i usprawnienia - wszystko to w celu pokonania swoich rywali. Niniejsze pudełko zawiera wszystkie elementy niezbędne dla dwóch graczy do rozpoczęcia przygody z grą X-Wing, w tym pomalowane plastikowe statki, specjalne kości, karty, żetony oraz zasady wprowadzające. Jeśli gracze będą chcieli wynieść swoją rozgrywkę na zupełnie nowy poziom, mogą skorzystać z zasad zaawansowanych oraz specjalnych misji, także zawartych w tym pudełku. Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami! To jest drugi, samodzielny zestaw podstawowy do gry X-wing. Zawiera on wszystkie elementy niezbędne do rozgrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej także nazwa ilustratora: Michał Gowarzewski. Całość w pudełku.
Gra toczy się o najwyższą stawkę! W swojej książce Szymon Hołownia w nietypowy sposób zachęca nas do zmagań z Kościołem i własną wiarą. "Monopol na zbawienie" to książka połączona z grą planszową (dostępną również na www.znak.com.pl/monopolnazbawienie). Książka odpowiada zarówno na pytania tych, którzy o Kościele wiedzą niewiele, a chcieliby wiedzieć więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Poznajemy miesiące i pory roku. - Chwaszczyno : "Alexander", copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 29x19x4 cm + instrukcja (2 strony ; 30 cm).
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 plansza ; 4 pionki ; kostka do gry ; 4x12 sztuk tabliczek z nazwami miesięcy ; 7 sztuk tabliczek z nazwami tygodnia ; 4x6 sztuk puzzli ; 8 sztuk żetonów z obrazkami ; instrukcja.
Gra planszowa, zapewni świetną zabawę i wiele prawdziwych emocji zarówno dzieciom jak i dorosłym, którzy będą im towarzyszyć. Oprócz wspaniałej planszy, pionków i kostki, w grze wykorzystuje się wiele wspaniałych rekwizytów, m.in. puzzle, na których przedstawione są 4 pory roku. Dla dzieci bardzo cenne jest to, że podczas gry i zabawy uczą się nazw i kolejności miesięcy oraz ich związku z następującymi po sobie porami roku. To samo dotyczy dni tygodnia, których nauka wynika z zasad gry. Nauka i zabawa dla najmłodszych i dla całej rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Był sobie człowiek. - [Warszawa] : Hippocampus, [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 26x26x8 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 15x15 cm).
W pudełku: plansza ; 8 pionków ; 2 kostki do gry ; 8 kart postaci ; 18 kart mecenasa ; 67 kart "Pytanie tekstowe" ; 72 karty "Pytanie obrazkowe" ; 45 kart "Ryzyko" ; 45 kart "Pojedynek" ; 16 żetonów "Zbój" ; banknoty ; 4 detektory odpowiedzi ; instrukcja.
Na pudełku: Edukacyjna gra planszowa na podstawie kultowego filmu Alberta Barille.
Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się do epoki kamienia łupanego. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możemy liczyć na pomoc Mistrza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Liberator : Warszawa 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Szymanowicz, Maciej. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2011. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 20x20x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Czas gry 30 min.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 4 miniplansze ; 13 żetonów poczty cywilnej ; 14 kart zrzutów ; 10 żetonów zrzutu ; 1 żeton Liberatora ; 4 karty ruchu ; 4 karty sekretnych celów ; instrukcja.
To nie jest samodzielna gra, do rozgrywki wymagane jest posiadanie gry Mali Powstańcy.
"Liberator" to zestaw dwóch dodatków: Pierwszy dodatek - Liberator, pozwoli graczom zdobywać zasobniki zrzucane powstańcom przez pilotów samolotów - Liberatorów. Powstańcy otrzymywali w ten sposób leki i broń. Drugi dodatek - Poczta cywilna, umożliwi dostarczenie cywilnej poczty, czyli listów pisanych przez mieszkańców miasta próbujących nawiązać kontakt ze swoimi bliskimi, rozrzuconymi po różnych dzielnicach walczącej Warszawy. Do gry dołączona jest kolekcjonerska figurka samolotu Liberator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
Książka
W koszyku
Mali powstańcy - Warszawa 1944 = Little insurgents - Warsaw 1944 = Kleine aufstandische - Warschau 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Egmont Polska, [2010]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry wersji podstawowej 30 min, rozszerzonej 60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: plansza z mapą lewobrzeżnej Warszawy ; 12 pionków harcerzy w 4 różnych kolorach ; 12 żetonów harcerzy w 4 różnych kolorach ; talia 20 kart ruchu ; talia 42 kart rozkazów ; 7 małych i 3 duże żetony oddziałów niemieckich ; 1 pionek niemieckiego żołnierza (używany tylko w wariancie podstawowym gry) ; kostka (używana tylko w wariancie podstawowym gry) ; karta Zwycięstwo (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; talia 24 kart sekretnych celów (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; znacznik gracza rozpoczynającego rundę ; instrukcja.
Gra Mali Powstańcy jest próbą przeniesienia na planszę historii harcerskiej poczty polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze Mali powstańcy gracze wcielają się w rolę zastępowego grupy harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby jak najważniejszych rozkazów. Podczas gry gracze często muszą współpracować ze sobą. Jeśli rozkaz nie zostanie doręczony na czas, powstańcy mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez oddziały wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 C (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gra (1 egz.)
Filia nieczynna (1-5 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Mali powstańcy : Warszawa 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Szymanowicz, Maciej. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry wersji podstawowej 30 min, rozszerzonej 60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: plansza z mapą lewobrzeżnej Warszawy ; 12 pionków harcerzy w 4 różnych kolorach ; 12 żetonów harcerzy w 4 różnych kolorach ; talia 20 kart ruchu ; talia 42 kart rozkazów ; 7 małych i 3 duże żetony oddziałów niemieckich ; 1 pionek niemieckiego żołnierza (używany tylko w wariancie podstawowym gry) ; kostka (używana tylko w wariancie podstawowym gry) ; karta Zwycięstwo (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; talia 24 kart sekretnych celów (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; znacznik gracza rozpoczynającego rundę ; instrukcja.
Gra Mali Powstańcy jest próbą przeniesienia na planszę historii harcerskiej poczty polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze Mali powstańcy gracze wcielają się w rolę zastępowego grupy harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby jak najważniejszych rozkazów. Podczas gry gracze często muszą współpracować ze sobą. Jeśli rozkaz nie zostanie doręczony na czas, powstańcy mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez oddziały wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Carcassonne / Klaus-Jürgen Wrede ; ilustracje Anne Pätzke, Chris Quilliams ; tłumaczenie Piotr Maliszewski. - Kraków ; Praha ; München : Bard Centrum Gier ; Mindok ; Hans im Glück, copyright 2014. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 19x28x7 cm + 2 instrukcje (6 stron, 2 strony : ilustracje ; 27 cm).
Zawiera mini rozszerzenie: Opat.
Przewidywany czas rozgrywki 35 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 72 żetony ; 1 tor punkacji ; 45 pionków w 5 kolorach ; instrukcja.
Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką. Na czym to polega? Gracze wyciągają losowe elementy planszy i kładą na stole, układając przy sobie tak, aby stworzyć nowe zamki, rzeki i łąki. Gdy stworzysz nowy obiekt, możesz przejąć nad nim kontrolę. Im więcej żetonów znajduje się na stole, tym obiekty robią się większe, ogromne nawet, czasem się łączą. W chwili gdy dany obiekt zostaje ukończony - jak miasto lub droga - osoba kontrolująca go otrzymuje punkty, a znacznik kontroli wraca do gracza. Należy jednak uważać, by nagle nie odkryć, że wszystkie nasze znaczniki kontroli zostały rozstawione na planszy w nieukończonych obiektach! W takiej sytuacji nie mamy możliwości zdobywania kolejnych punktów! Celem gry jest zebranie jak największej liczby punktów na koniec rozgrywki, następujący, gdy skończą się żetony, które można układać na stole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Wielki quiz o świecie. - Chwaszczyno : Alexander, [2011]. - 1 pudełko (wiele elementów) : ilustracje kolorowe ; 29x31x7 cm.
Zawartość pudełka: 1 plansza do gry, karty pytań i odpowiedzi (201 sztuk), karty liter a,b,c (6x3 sztuki), karta z nazwami działów (1 sztuka), pionki do gry (6 sztuk), kostka do gry, żetony (80 sztuk), klepsydra, kubek, kulka, katapulta, instrukcja.
Liczba graczy: 2-6 osób.
Emocjonująca gra i świetna zabawa, w trakcie której gracze odpowiadają na pytania. Na 201 kartach są 804 pytania i 2412 wariantów odpowiedzi. Tematami pytań i odpowiedzi są: historia, geografia i przyroda, nauka i technika oraz kultura i sztuka świata. Grający mogą wykazać się również swoją zręcznością, strzelając z katapulty do celu. [z pudełka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Zamki szalonego króla Ludwika / Ted Alspach ; polska wersja Michał Matłosz ; ilustracje Agnieszka Dąbrowiecka. - Wrocław : Planszóweczka.pl, Lacerta, Bézier games ; copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 90 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 75 unikatowych komnat ; 6 kafelków schodów ; 9 korytarzy ; 4 foyer ; 24 kafelki celów ; 76 monet "1000M" ; 20 monet "500M" ; 4 znaczniki graczy ; 1 znacznik mistrza budowy ; 4 karty pomocy graczy ; 27 kart bonusowych ; 50 kart komnat ; 1 plansza kontraktów ; 2 plansze komnat ; 1 plansza korytarzy ; 1 wieża punktów ; instrukcja.
Czy uda Ci się zbudować najwspanialszy zamek w dziejach? Czy podołasz ekstrawaganckim wymysłom króla? Zadanie nie będzie łatwe, inni gracze zrobią wszystko by wybudować jeszcze lepsze komnaty! W grze Zamki stajesz się budowniczym cudownych komnat planowanego zamku króla Ludwika II Bawarskiego, zwanego szalonym. Przyjmując najtańsze kontrakty musisz stawiać kolejne segmenty zamku w międzyczasie oferując swe usługi innym konstruktorom. Sale wpływają na te sąsiednie więc będzie to wyzwaniem, a ten kto wybuduje największy zamek z największą ilością punktów za komnaty wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Batman : Kości Opowieści / Rory O'Connor. - Gdańsk : Rebel, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 11x22x4 cm.
(Rory's Story Cubes)
(Story Cubes)
Przewidywany czas gry 10-30 minut.
W pudełku: 9 kości (54 obrazki) w plastikowym pudełku ; instrukcja.
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Batmana: Joker, Kobieta Kot, Batmobil i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów "W cieniu Gotham..." Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Quiz przyroda i geografia Polski : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : "Alexander" Piotr Pundzis, 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 25x25x6 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 21 cm).
W pudełku: 98 kart pytań i odpowiedzi, 4 x 2 karty liter, 4 karty ze znakiem "?", 4 pionki, kostka do gry, plansza, 80 żetonów, klepsydra, notes, kubek, kulka, katapulta, instrukcja.
Na pudełku: 392 pytania. 110 kart.
"Quiz przyroda i geografia Polski" to gra, której uczestnicy biorą udział w emocjonującej zabawie, a jednocześnie zdobywają wiele ciekawych informacji na temat geografii i przyrody Polski. Dodatkową atrakcją w czasie gry są strzały do celu z katapulty. Dzięki nim można zdobyć dodatkowe punkty, a przy okazji ćwiczyć swoją zręczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Gra planszowa
W koszyku
Horror w Arkham : A Call of Cthulu / Richard Launius i Kevin Wilson. - Edycja 2. - Kraków : Galakta ; Fantasy Flight Games, 2009. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (24 strony : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 2-4 godzin.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Plansza ; Instrukcja ; 1 znacznik Pierwszego Gracza ; 5 kości ; 16 kart postaci Badaczy ; 16 znaczników Badaczy ; 16 plastikowych podstawek pod znaczniki Badaczy ; 196 żetonów stanu Badaczy ; 189 kart Badaczy ; 35 kart specjalnych ; 8 arkuszy Przedwiecznych ; 20 żetonów zagłady ; 179 kart Przedwiecznych ; 60 żetonów Potworów ; 16 żetonów Bram ; 13 pozostałych znaczników.
Mamy rok 1926. Arkham Massachusetts. W całym mieście otwierają się wrota do niewyobrażalnie koszmarnych wymiarów. Z ich trzewi wydostają się ohydne stwory, które zaczynają nawiedzać noc. Co gorsza, jeśli otworzy się zbyt wiele bram, na świat uwolni się istota o niezgłębionej mocy. Naprzeciw tych przerażających potworów staje grupa Badaczy, zdeterminowana odeprzeć falę mrocznych sił wszechświata. Jeśli chcą mieć chociaż cień szansy na sukces, będą musieli zgłębić tajemnice Mitów i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zaklęcia i broń. Horror w Arkham to przygodowa gra planszowa inspirowana prozą mistrza grozy H.P.Lovecrafta, przeznaczoną dla 1-8 graczy i rozgrywana w przeciągu 2-4 godzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Książka
CD
W koszyku
Gry świata / według Lecha i Wojciecha Pijanowskich. - Wydanie 1., dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 495, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 25 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Gry świata... to najobszerniejszy zbiór gier z różnych epok i regionów świata, wybranych przez znawców i miłośników gier, ojca i syna, Lecha i Wojciecha Pijanowskich. Zawiera: ponad 300 różnorodnych gier w podziale na gry planszowe, gry w karty, gry dla samotnych, gry naśladujące życie, opisy i szczegółowe zasady gier, dodatkowo płytę CD z grami – puzzle, konkurs z łamigłówką i pokerowy pasjans. Dzięki tej książce: poznasz nowe odmiany dobrze znanych gier, nauczysz się wielu nowych, ciekawych gier, zobaczysz, jak wyglądają rekwizyty, karty i plansze, dowiesz się, gdzie, kiedy i w jakich okolicznościach wymyślono poszczególne gry. „Gra jest wycinkiem naszego życia i podczas rozgrywki zachowujemy się tak jak w życiu. Warto od czasu do czasu poobserwować przeciwników, wiele można będzie się o nich dowiedzieć. Gry kształtują także wiele cech potrzebnych człowiekowi do życia: uczą cierpliwości, rozwijają wyobraźnię, pogłębiają wiedzę, uczą języków”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.4/.7 (1 egz.)
Biblioteka nieczynna (3-4 maja)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej