Gry i zabawki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(110)
Forma i typ
Książki
(83709)
Proza
(44220)
E-booki
(12989)
Poezja
(7976)
Publikacje dydaktyczne
(6151)
Gry i zabawki
(110)
Audiobooki
(5075)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4462)
Publikacje popularnonaukowe
(4038)
Poradniki i przewodniki
(2958)
Komiksy i książki obrazkowe
(2230)
Publikacje naukowe
(2175)
Publikacje informacyjne
(1275)
Filmy i seriale
(1109)
Dramat (rodzaj)
(809)
Publikacje fachowe
(757)
Publikacje religijne
(464)
Albumy i książki artystyczne
(425)
Publikacje promocyjne
(209)
Muzyka
(194)
Nuty
(93)
Mapy
(51)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(45)
Rejestracje audio i wideo
(22)
Grafiki
(20)
Gry komputerowe
(15)
Czasopisma
(13)
Druki ulotne
(9)
Fotografie
(2)
Publikacje brajlowskie
(2)
Programy komputerowe
(1)
Rysunki
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(51)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Dziecięca
(22)
Wypożyczalnia Dziecięca [podręczny]
(20)
Wypożyczalnia Młodzieżowa
(26)
Wypożyczalnia Młodzieżowa [podręczny]
(25)
F.1 [czyt.] - Botaniczna
(1)
F.4 Dzieci - Mickiewicza
(10)
F.4 [czyt. dzieci] - Mickiewicza
(1)
F.6 Dzieci - Tańskiego
(6)
F.6 [czyt. dzieci] - Tańskiego
(5)
F.7 - Zygmuntowska
(9)
F.7 [czyt.] - Zygmuntowska
(1)
Autor
Bartkowicz Marek (1960- )
(4)
Batorska Beata
(4)
Chimiak Julia
(3)
Korzeniewski Przemysław
(3)
Miłuński Filip
(3)
O'Connor Rory
(3)
O'Connor Rory. Story Cubes
(3)
Szymanowicz Maciej
(3)
Ślubowska Anna
(3)
Ced (1981- )
(2)
Coimbra Miguel
(2)
Collette Xavier
(2)
Delval Julien
(2)
Frabetti Carlo (1945- )
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Kucharski Roman
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Manuro (1977- )
(2)
Michałowska Krystyna (1943- )
(2)
Quilliams Chris
(2)
Szafrańska-Brandt Marta
(2)
Wrede Anja
(2)
Zeimet Jacques
(2)
Alspach Ted
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Barillé Albert (1921-2009)
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Bayer Michael
(1)
Blanchot Denis
(1)
Bogen Steffen
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bouvier Fabrice
(1)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(1)
Buonfino Aureliano
(1)
Bösch Holger
(1)
CED (1981- )
(1)
Canga C. B
(1)
Cardouat Marie (1981- )
(1)
Chassapakis Dimitris
(1)
Chvátil Vlaada (1971- )
(1)
Cottereau Jacques
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Dorożyńska-Nidecka Małgorzata
(1)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(1)
Drögemüller Jens
(1)
Dudek Marian
(1)
Dąbrowiecka Agnieszka
(1)
Ejsing Jesper
(1)
Erben Jakub
(1)
Estèves Anne-Laure
(1)
Evergreen Nelson (1971- )
(1)
Faidutti Bruno (1961- )
(1)
Franz Klemens
(1)
Gasperini Jim
(1)
Ghigini Giulia
(1)
Gołębiowski Marek
(1)
Hansen Bjarne
(1)
Hanušová Lenka
(1)
Hladík Roman
(1)
Jackson Steve (1951- )
(1)
Jastrzębski Jakub
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kalicki Klemens
(1)
Kałuża Adam (1971- )
(1)
Keyaerts Philippe (1959- )
(1)
Kieruzalska-Gewartowska Ewa
(1)
Knight Tom
(1)
Knizia Reiner
(1)
Knizia Reiner (1957- )
(1)
Komorniczak Jarosław
(1)
Kordowski Bartłomiej
(1)
Korzeniewska Małgorzata
(1)
Kożyczkowska Magda
(1)
Kurek Krzysztof
(1)
Kučerovský Tomáš (1974- )
(1)
Lankry Jon (1982- )
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Launius Richard
(1)
Leacock Matt
(1)
Leacock Matt (1971- )
(1)
Little Jay
(1)
MC (ilustrator)
(1)
Madaj Karol (1980- )
(1)
Madejski Jan
(1)
Magnin Florence
(1)
Majkowski Tomasz Z
(1)
Maliszewski Piotr
(1)
Matłosz Michał
(1)
Menzel Michael
(1)
Mikša Petr
(1)
Miltenberger Klaus (1963- )
(1)
Międzik Tomasz
(1)
Moon Alan R
(1)
Mourier Jean-Louis (1962- )
(1)
Murmak Filip
(1)
Niño Alex (1940- )
(1)
Nocoń Jarosław
(1)
Nowacki Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(83)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(104)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(110)
Język
polski
(109)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(70)
9-13 lat
(63)
6-8 lat
(58)
Młodzież
(52)
14-17 lat
(32)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zabawa
(7)
Zabawki
(6)
Powstanie warszawskie (1944)
(4)
Zwierzęta
(4)
Harcerze
(3)
Magia
(3)
Geografia
(2)
Gwiezdne Wojny (świat fikcyjny)
(2)
Język polski
(2)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(2)
Nauka
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Przyroda
(2)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(2)
Skojarzenia (psychologia)
(2)
Szachy
(2)
Uprowadzenie
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zawody sportowe
(2)
Śledztwo i dochodzenie
(2)
Alpinizm
(1)
Angry Birds (postacie fikcyjne)
(1)
Arystokracja
(1)
Barillé, Albert (1921-2009)
(1)
Batman (postać fikcyjna)
(1)
Bogactwo
(1)
Celebryci
(1)
Chronologia
(1)
Cień
(1)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(1)
Czarodzieje
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Duchy
(1)
Dwory
(1)
Dziki Zachód
(1)
Epidemie
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Harry Potter (postać fikcyjna)
(1)
Historia
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
Imperium
(1)
Kajko i Kokosz (postacie fikcyjne)
(1)
Kalambury
(1)
Kalendarz (rachuba czasu)
(1)
Krasnoludy
(1)
Królewna Śnieżka (postać fikcyjna)
(1)
Kuba Rozpruwacz
(1)
Kultura
(1)
Kupcy
(1)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(1)
Ludwik II (król Bawarii ; 1845-1886)
(1)
Mała Syrena (postać fikcyjna)
(1)
Medycyna
(1)
Miasta
(1)
Miesiące
(1)
Muminki (postacie fikcyjne)
(1)
Myszy
(1)
Pająki
(1)
Pamięć
(1)
Pantomima
(1)
Parki narodowe
(1)
Pinokio (postać fikcyjna)
(1)
Piraci
(1)
Pluszowy miś
(1)
Podróże
(1)
Policja
(1)
Pory roku
(1)
Postacie fikcyjne
(1)
Postacie historyczne
(1)
Powstańcy warszawscy
(1)
Projektowanie
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Psy
(1)
Pustynie
(1)
Reksio (postać fikcyjna)
(1)
Renesans
(1)
Rewolwerowcy
(1)
Rolnicy
(1)
Rozbój
(1)
Rzeczywistość postapokaliptyczna
(1)
Samochody
(1)
Scrabble
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Strach
(1)
Strefa podmiejska
(1)
Sylaby
(1)
Symbole państwa
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka przetrwania
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Tydzień
(1)
Warcaby
(1)
Wiedza
(1)
Wielbłąd
(1)
Wynalazki
(1)
Wyspa
(1)
Wyścigi samochodowe
(1)
Władcy
(1)
Temat: dzieło
Było sobie życie
(1)
Monster High (serial film.)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1939-1945
(4)
1601-1700
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Świat
(2)
Arkham (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
Carcassonne (Francja ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(1)
K2 (góra)
(1)
Kuba
(1)
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
(1)
Poleski Park Narodowy (obszar)
(1)
Santiago de Cuba (Kuba)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(103)
Gry planszowe
(84)
Gry paragrafowe
(15)
Gry w karty
(8)
Układanki
(8)
Komiks
(7)
Zagadki
(6)
Fantasy
(5)
Horror
(3)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Komiks historyczny
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Kryminał
(1)
Mapa ścienna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele przygodowe
(1)
Poradnik
(1)
Powieść
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Science fiction
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(88)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
110 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Liberator : Warszawa 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Szymanowicz, Maciej. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2011. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 20x20x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 19 cm).
Czas gry 30 min.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 4 miniplansze ; 13 żetonów poczty cywilnej ; 14 kart zrzutów ; 10 żetonów zrzutu ; 1 żeton Liberatora ; 4 karty ruchu ; 4 karty sekretnych celów ; instrukcja.
To nie jest samodzielna gra, do rozgrywki wymagane jest posiadanie gry Mali Powstańcy.
"Liberator" to zestaw dwóch dodatków: Pierwszy dodatek - Liberator, pozwoli graczom zdobywać zasobniki zrzucane powstańcom przez pilotów samolotów - Liberatorów. Powstańcy otrzymywali w ten sposób leki i broń. Drugi dodatek - Poczta cywilna, umożliwi dostarczenie cywilnej poczty, czyli listów pisanych przez mieszkańców miasta próbujących nawiązać kontakt ze swoimi bliskimi, rozrzuconymi po różnych dzielnicach walczącej Warszawy. Do gry dołączona jest kolekcjonerska figurka samolotu Liberator.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
Książka
W koszyku
Mali powstańcy - Warszawa 1944 = Little insurgents - Warsaw 1944 = Kleine aufstandische - Warschau 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Egmont Polska, [2010]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry wersji podstawowej 30 min, rozszerzonej 60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: plansza z mapą lewobrzeżnej Warszawy ; 12 pionków harcerzy w 4 różnych kolorach ; 12 żetonów harcerzy w 4 różnych kolorach ; talia 20 kart ruchu ; talia 42 kart rozkazów ; 7 małych i 3 duże żetony oddziałów niemieckich ; 1 pionek niemieckiego żołnierza (używany tylko w wariancie podstawowym gry) ; kostka (używana tylko w wariancie podstawowym gry) ; karta Zwycięstwo (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; talia 24 kart sekretnych celów (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; znacznik gracza rozpoczynającego rundę ; instrukcja.
Gra Mali Powstańcy jest próbą przeniesienia na planszę historii harcerskiej poczty polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze Mali powstańcy gracze wcielają się w rolę zastępowego grupy harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby jak najważniejszych rozkazów. Podczas gry gracze często muszą współpracować ze sobą. Jeśli rozkaz nie zostanie doręczony na czas, powstańcy mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez oddziały wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 C (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mali powstańcy : Warszawa 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje Szymanowicz, Maciej. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry wersji podstawowej 30 min, rozszerzonej 60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: plansza z mapą lewobrzeżnej Warszawy ; 12 pionków harcerzy w 4 różnych kolorach ; 12 żetonów harcerzy w 4 różnych kolorach ; talia 20 kart ruchu ; talia 42 kart rozkazów ; 7 małych i 3 duże żetony oddziałów niemieckich ; 1 pionek niemieckiego żołnierza (używany tylko w wariancie podstawowym gry) ; kostka (używana tylko w wariancie podstawowym gry) ; karta Zwycięstwo (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; talia 24 kart sekretnych celów (używana tylko w wariancie rozszerzonym gry) ; znacznik gracza rozpoczynającego rundę ; instrukcja.
Gra Mali Powstańcy jest próbą przeniesienia na planszę historii harcerskiej poczty polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze Mali powstańcy gracze wcielają się w rolę zastępowego grupy harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby jak najważniejszych rozkazów. Podczas gry gracze często muszą współpracować ze sobą. Jeśli rozkaz nie zostanie doręczony na czas, powstańcy mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez oddziały wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu : Europa / Alan R. Moon ; ilustracje Julien Delval ; tłumaczenie Magdalena Jedlińska, Szymon Szweda, Tomasz Z. Majkowski. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel ; Days of Wonder, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 29 cm).
(Ticket To Ride: Boardgame)
Przewidywany czas rozgrywki 30-60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: plansza przedstawiająca mapę Europy z roku 1900 ; 240 kolorowych figurek wagonów ; 15 kolorowych figurek dworców ; 110 kart pociągów ; 46 kart biletów ; 5 drewnianych znaczników punktacji ; instrukcja ; numer dostępu Days of Wonder.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina. "Wsiąść do pociągu: Europa" zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! "Wsiąść do Pociągu: Europa" to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Misiowe puzelki / ilustracje Andrzej Nowacki. - Warszawa : Granna, copyright 2003. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 12x18x4 cm.
(Klub przedszkolaka)
Przewidywany czas rozgrywki 15 minut.
W pudełku : 6 gier (każda z wizerunkiem innego misia) ; 2 kostki do gry ; instrukcja.
"Misiowe puzelki" firmy Granna to zestaw klasycznych puzzli dla dzieci. Zabawki te są niezwykle lubiane nie tylko przez dzieci, lecz również przez osoby dorosłe. Puzzle to świetna zabawa, która zawsze zakończona jest nagrodą w postaci ułożonego obrazka. Gra ta znakomicie rozwija spostrzegawczość i uczy zwracania uwagi na najmniejsze nawet szczegóły. A poza tym - układanie puzzli to wielka szkoła cierpliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Wciel się w postać uczestnika wycieczki po Poleskim Parku Narodowym. Przed tobą wiele przyrodniczych wyzwań. Podejmij właściwe decyzje, bo tutaj, bohaterem jesteś ty!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Batman : Kości Opowieści / Rory O'Connor. - Gdańsk : Rebel, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 11x22x4 cm.
(Rory's Story Cubes)
(Story Cubes)
Przewidywany czas gry 10-30 minut.
W pudełku: 9 kości (54 obrazki) w plastikowym pudełku ; instrukcja.
Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Batmana: Joker, Kobieta Kot, Batmobil i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów "W cieniu Gotham..." Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kości Opowieści / Rory O'Connor. - Gdańsk : Rebel, copyright [2016]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 8x8x3 cm.
(Rory's Story Cubes)
(Story Cubes)
Przewidywany czas gry 2-20 minut.
W pudełku: 9 kości (54 obrazki) w tekturowym pudełku ; instrukcja.
Rzuć wszystkimi kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu..." lub, jeśli wolisz, "Pewnego razu...". Następnie opowiedz historię w oparciu o 9 obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co Cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Muminki : Kości Opowieści / Rory O'Connor. - Gdańsk : Rebel, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 11x22x4 cm.
(Rory's Story Cubes)
(Story Cubes)
Przewidywany czas gry 10-30 minut.
W pudełku: 9 kości (54 obrazki) w plastikowym pudełku ; instrukcja.
Kogo spotkały Muminki w głębi lasu? Co świętują Hatifnatowie? Dokąd pożegluje dziś rodzina Muminków? Dzięki kostkom "Story Cubes: Muminki" to Ty opowiadasz historię. Użyj 9 kostek, aby tworzyć nikończące się opowieści z ulubionymi postaciami i miejscami ze świata Muminków! Rzuć 9 kostkami, na których znajdziesz 54 obrazki ściśle powiązane ze światem Muminków: Muminka, Małą Mi, Mamę Muminka i wiele innych. Przyjrzyj się im i zacznij snuć opowieść, zaczynając od słów "Pewnego dnia w Dolinie Muminków..." Historię opowiedz w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł Twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Neuroshima hex! 3.0 / Michał Oracz. - Gliwice : Portal Games, copyright 2013. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 30x30x8 cm + instrukcja (22 strony : ilustracje ; 28 cm).
Czas gry 30 minut.
W pudełku: 1 plansza, 35 żetonów armii Molocha, 35 żetonów armii Posterunku, 35 żetonów armii Hegemonii, 35 żetonów armii Borgo, 24 znaczniki Ran, 8 znaczników Sztabów, 8 znaczników Sieci, 4 karty pomocy, 4 liczniki Obrażeń, 4 czyste żetony zapasowe, instrukcja. Zawartość dodatkowa: 55 kart Hexogłówek.
Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwzględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy. Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu niezajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę. Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające, z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Terra Mystica / Helge Ostertag i Jens Drögemüller ; ilustracje Dennis Lohausen. - Kraków : Bard Centrum Gier, copyright 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 23x32x9 cm + instrukcje (20 stron : ilustracje ; 30 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: instrukcje wraz z dodatkami (po polsku oraz czesku), 1 plansza kultów, 7 plansz ras (dwustronnych), 56 żetonów terenu (dwustronnych), 65 białych kostek robotników, 40 małych monet (o wartości 1), 25 średnich monet (o wartości 2), 20 dużych monet (o wartości 5), 65 fioletowych znaczników mocy, 1 pomarańczowy znacznik pierwszego gracza, 17 żetonów akcji, 1 żeton koniec gry, 5 żetonów 100 punktów, 28 żetonów łask, 10 żetonów miast, 9 żetonów bonusów, 56 drewnianych znaczników osad, 28 drewnianych znaczników faktorii, 7 drewnianych znaczników twierdz, 21 drewnianych znaczników świątyń, 7 drewnianych znaczników sanktuariów, 49 drewnianych znaczników kapłanów, 49 drewnianych wskaźników, 21 drewnianych mostów, 8 żetonów punktacji, 5 żetonów pomocy gracza, 12 woreczków strunowych.
W grze Terra Mystica każdy z graczy obejmuje dowodzenie nad jedną z 14 ras i stara się rozwijać szybciej i bardziej efektywnie niż przeciwnicy. Terra Mystica to świat pełen magii, jego mieszkańcy są w stanie przekształcać teren, na którym żyją. Każda rasa ma swój ulubiony rodzaj terenu i tylko na tym terenie może budować. Właśnie dlatego wszystkie rasy opanowały zdolność przekształcania terenu. Podczas rozgrywki gracze muszą zajmować kolejne tereny, aby wznosić Osady. Ponieważ gracz zdobywa Moc, kiedy inni gracze budują osady lub rozbudowują budowle w bezpośrednim sąsiedztwie, trzeba znaleźć równowagę pomiędzy sąsiadowaniem z innymi graczami, a wolną przestrzenią do ekspansji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Colt Express / Christophe Raimbault ; ilustracje Jordi Valbuena. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 28 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 40 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: instrukcja ; 132 karty ; 26 żetonów ; 10 elementów terenu ; 6 wagonów (do złożenia) ; 6 pionków bandytów ; pionek szeryfa ; lokomotywa (do złożenia).
W grze Colt Express wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund. Każda Runda składa się z 2 faz: Faza 1: Planowanie! Każdy z graczy zagrywa od 2 do 5 kart na jeden stos, rewersem do góry lub na dół, w zależności od rundy. Gracz zamiast zagrania karty może dociągnąć 3 karty z swojej talii. Faza 2: Napad! Karty są rozgrywane w kolejności ich położenia, z groźbą niepowodzenia w realizacji planów. Nie zawsze uda się przewidzieć ruchy przeciwników i zapamiętać co samemu się uknuło...! Rozgrywka się toczy na trójwymiarowym modelu pociągu, na którym bandyci mogą przemieszczać się między wagonami, biegać po dachach, bić się z innymi bandytami, strzelać do nich, rabować pasażerów lub przemieszczać szeryfa. Pociąg ma tyle wagonów ile jest osób grających, każdy wagon jest pełen pasażerów, a Ci mają przy sobie klejnoty, walizki i torby z cenną zawartością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Santiago de Cuba / Michael Rieneck, ilustracje Michael Menzel ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo LACERTA, copyright 2012. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 19x28x7 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 26 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 40-60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku : plansza do gry ; 4 parawany ; 12 żetonów budynków ; 9 żetonów Kubańczyków ; 4 pionki graczy ; 12 żetonów własności ; 5 specjalnych kości ; 48 znaczników dóbr ; 60 żetonów punktów zwycięstwa ; 36 żetonów peso ; 1 znacznik samochodu ; 1 żeton statku ; 1 znacznik wartości ; instrukcja.
Witaj w Santiago! Warkot starych samochodów miesza się tu z odgłosami tłumu i ulicznego handlu. W porcie panuje ruch. Statki towarowe to przypływają, to odpływają. Zapotrzebowanie na lokalne produkty, takie jak egzotyczne owoce, cukier, rum, tytoń i cygara jest ciągłe, aczkolwiek nieprzewidywalne. Na twojej wizytówce napisano "Pośrednik handlowy". W rzeczywistości jesteś jednak tylko domokrążcą o podejrzanej reputacji, organizującym kontrakty z lokalnymi handlarzami oraz przekupnymi urzędnikami. Wszystko po to, aby zarobić na życie wypełniając kontrakty handlowe i ładując towary na wszechobecne statki. Twoja zdolność do nabywania dóbr jest warta tyle, ile twoje powiązania i kontakty. Jeśli potrafisz najlepiej dostosowywać się do szybko pojawiających się i znikających okazji, jeśli zainwestujesz swoje ograniczone fundusze w sposób lepszy niż twoi konkurenci na rynku, wygrasz. Dostępność dóbr, jak i zapotrzebowanie na nie, dynamicznie się zmieniają. Podobnie jest z twoimi lokalnymi kontaktami. W każdej rozgrywce czekają cię nowe, taktyczne wyzwania w tętniącym życiem świecie Karaibów - w mieście "Santiago de Cuba".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Agricola :Wiek XVII: Trudne czasy dla chłopstwa / Uwe Rosenberg ; ilustracje i grafika Klemens Franz ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski i Małgorzata Korzeniewska. - Wrocław ; Niemcy : Lacerta, LookOut games ; copyright 2008. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, drewno, kolor ; 23x32x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 30 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut x liczba graczy (krócej w wariancie rodzinnym).
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 5 plansz graczy ; 3 plansze akcji ; 1 planszę dużych usprawnień ; 360 kart ; 96 pionków dla graczy (członkowie rodziny, stajnie, ogrodzenia) ; 138 drewnianych znaczników surowców ; 54 drewniane znaczniki zwierząt ; 1 znacznik pierwszego gracza ; 18 żetonów pól ; 24 żetony chat ; 15 żetonów domów ; 36 żetonów żywności ; 9 żetonów mnożenia ; 3 żetony gościa ; 1 arkusz punktacji (w formie notesu) ; woreczki strunowe ; instrukcja.
Każdy z graczy zaczyna z 7 kartami prac (z ponad 160 w sumie) oraz 7 kartami przedmiotów (z ponad 140), których może użyć w czasie gry, jeżeli odpowiadają one jego strategii. Dróg do zwycięstwa w grze jest mnóstwo - czasem zależnych od kart, czasem od tego co robią inni gracze. Olbrzymia liczba unikalnych kart powoduje, że każda gra wygląda inaczej. W swojej kolejce gracz może podjąć dwie akcje - jedną za siebie, jedną za małżonkę. Mogą to być przeróżne czynności, które robi się w gospodarstwie: zbieranie cegieł, drewna i kamienia, budowa ogrodzeń, itp. Możesz także zastanowić się nad posiadaniem dzieci aby szybciej wykonywać różne prace, jednak najpierw musisz powiekszyć dom. I oczywiście zastanowić się jak wyżywić potomstwo. W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie "kampanii")!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel ; Libellud, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 28x28x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje ; 22 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 30 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 84 wielkoformatowe karty ; 1 plansza z torem punktów wewnątrz pudełka ; 6 drewnianych pionków królików ; 36 znaczników głosowania ; instrukcja.
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Dixit to wesoła i zaskakująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza - to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Party time : Wielki zakład / autor grafiki Lucie Šárová ; osoby, które pomagały przy tworzeniu gry Lenka Hanušová oraz Jakub Erben. - Kraków : Albi Polska, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 25x25x6 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 23 cm).
Przewidywany czas rozgrywki od 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: dwustronna plansza w kształcie ruletki ; 6 żetonów zakładów ; 6 figurek ; plastelinę ; klepsydrę ; 249 kart z 1494 zadaniami ; instrukcja.
Party Time - Wielki Zakład to kontynuacja gry Party Alias, którą pokochało wielu z Was. Nie jest to dodatek, tylko samodzielna gra. W Wielkim Zakładzie będziecie mogli zakładać się z drużyną przeciwników o to, że nie dadzą rady wykonać zadania, które dla nich wybierzecie. Zadania słowne sprawdzą Wasz zasób słów oraz pamięć, twórcze - pozwolą pochwalić się artystyczną duszą. Dzięki zadaniom ruchowym rozruszacie swoje ciała i umysły. W tej grze będziecie zarówno triumfować, jak i ponosić porażki, ale przede wszystkim będziecie się doskonale bawić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Time's up! : Celebrity. 1 / Peter Sarrett. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright [2015]. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 15x14x7 cm + 2 instrukcje (12 i 8 stron : ilustracje ; 14 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 45 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 220 kart z 440 postaciami ; notesik z arkuszami do zapisywania punktów ; woreczek materiałowy ; 30-sekundowa klepsydra ; książeczka z krótkimi notkami biograficznymi odgadywanych postaci ; instrukcja.
Time's up: Celebrity 1 to zestaw kart ze słynnymi postaciami - historycznymi, fikcyjnymi i znanymi nam z mediów, który pozwoli cieszyć się tą przezabawną formą kalamburów. Gra zawiera ponad 220 kart, a na każdej 2 postacie gwarantują niekończącą się zabawę (przy każdej grze używamy tylko około 40 postaci (zależy od liczby graczy); - Jest to druga część podstawowej, niebieskiej części Time's Up - co oznacza kolejne godziny wspaniałej zabawy w odgadywanie znanych osobistości i postaci. - Nie ma momentu, gdy któryś z graczy się nudzi, czy może pozwolić sobie na odejście od stołu. Wszyscy śledzą poczynania innych graczy, bo w następnej rundzie oni mogą dostać te same karty! - Zakres postaci jest tak szeroki, że możecie do zabawy zaciągnąć i rodziców i rodzeństwo i przyjaciół. Wtedy dopiero będzie wesoło! - Praktyczna klepsydra odmierza czas i nie ma mowy o pomyłkach - Gra mieści się w niewielkim woreczku, łatwym w transporcie, co pozwala zabrać ją ze sobą praktycznie wszędzie. - Skojarzenia, których używają gracze powodują nieustanne wymuchy śmiechu. Jeśli niewielka grupa na imprezie zaczyna grać w Time's up, szybko dołącza do nich reszta obecnych. Nawet jako widz ma się mnóstwo zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zawartość pudełka: instrukcja ; plansza do gry ; 4 karty frakcji ; 80 kart frakcyjnych ; 36 kart postaci ; 50 kart dodatkowych ; 20 kart pustych ; 30 kart konfrontacji ; 63 żetony dukatów ; 24 żetony frakcji ; 39 żetonów kresek (punktów zwycięstwa) ; znacznik tury.
Gra planszowa Liberum Veto pozwala graczom przenieść się w czasy Złotej Wolności Szlacheckiej i uczestniczyć w Wielkiej Grze o Tron Rzeczypospolitej. Gracz wciela się w przywódcę jednej z czterech frakcji próbujących osadzić na tronie swojego kandydata na króla. Zostań przywódcą podstępnej frakcji Radziwiłłów, honorowych i rycerskich Wiśniowieckich, hulających po Rzeczypospolitej Awanturników, lub wpływowych Dworskich prowadzonych przez Jana Kazimierza. Wybór należy do Ciebie - Tron Rzeczypospolitej nie będzie czekać wiecznie. Walcz o niego w Konfrontacjach z innymi frakcjami - prowadź Intrygi w Pałacu, lub Agituj za swoim kandydatem na Polu Elekcyjnym. Każda droga jest dobra by zwyciężyć w walce o władzę nad Rzeczpospolitą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793/794 C (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wojownicy podziemi / Lorenzo Silva, Aureliano Buonfino i Lorenzo Tucci Sorrentino ; ilustracje Giulia Ghigini ; tłumaczenie Krzysztof Wasyliszyn, Marian Dudek, Tomasz Międzik. - Bielsko-Biała : Lucrum Games, copyright 2014. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 30x30x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
Przewidywany czas rozgrywki 45-60 minut.
Pełna zawartość gry w instrukcji.
W pudełku: 1 Tarcza Walki złożona z 4 części ; 1 Znacznik skrzyni ; 1 Wieża ; 1 Znacznik drużyny ; 3 kości bohaterów ; 9 dodatkowych białych kości ; 1 Znacznik lidera ; 30 złotych monet ; 12 znaczników ran ; 5 znaczników mocy specjalnych ; 7 drewnianych znaczników zdrowia ; 53 karty ekwipunku ; 53 karty potworów ; 4 karty Władcy Podziemi ; 9 kart bohaterów ; 1 Karta zadawania obrażeń potworom ; 6 kart podziemi ; Instrukcja.
Czasy prawdziwych herosów przeminęły. Bezzębni szarlatani i zbóje bez szkoły wypełzli na umęczony świat i mydląc oczy ludziom historyjkami o bohaterstwie uwalniali naiwniaków... od ich ciężko zarobionego złota. Gdy te niepokojące wieści dotarły do uszu króla, ten zapłonął gniewem. Samozwańczy bohaterowie zostali wtrąceni do podziemi. Tam, pośród przerażających potworów i grozy wijącej się w ciemności, chcieli dowieść swej wartości. Najpewniej zaś mieli zginąć marnie. Być może Cię to zaskoczy, ale to właśnie Ty jesteś jednym z tych pseudobohaterów. Tadaaam! Wojownicy Podziemi to prawdopodobnie najzabawniejsza gra w jaką zagrasz. Łączy przygodę, zręczność i poczucie humoru. Zbierz parszywą kompanię. Razem przemierzycie lochy i stawicie czoła hordom pokracznych monstrów. W ogniu walki i w desperacji będziecie musieli umiejętnie wykorzystać swoje talenty i odwagę, by w jednym kawałku stanąć przed Władcą Podziemi. I tu będzie po was! Że co!? Że niby z łatwością dacie radę?! No to śmiało!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 793/794 (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Mroczne moce opanowują Arkendale. Tylko Ty możesz powstrzymać Żniwiarza Cieni i przywrócić pokój w królestwie. Zanurz się w epickiej opowieści, w której każdy wybór należy do Ciebie. Komu zaufasz? Z kim będziesz walczył? Którą ścieżką podążysz? W tej pięknie ilustrowanej książce obrazki skrywają zagadki do rozwiązania, a za każdym rogiem czyha niebezpieczeństwo. Podejmij wyzwanie i nie pozwól by świat pochłonął mrok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY PARAGRAFOWE (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej